fredag 3 april 2015

- Rasmus och Charlie

Åkte ut till mamma idag igen för Rasmus ville rida Charlie igen. Jag tror att han fick lite mersmak efter igår eftersom det gick så bra.

Fick först lite fika när jag kom dit för Samuel och Minnah var också där. Sen gick vi ut, tog in Charlie och gjorde iordning honom.

Vi började med att skritta fram ner längs vägen mellan hagarna och sen gick vi ut på banan och så fick Rasmus rida på en volt runt mig precis som igår, jag hade longerlina den här gången också. Han fick börja med att göra flera övergångar skritt/trav och även någon halt för att se att Charlie lyssnade på honom. Och det gick superbra, Rasmus gjorde allt och jag stod bara i mitten av volten som säkerhet. Charlie skötte sig fin fint och lyssnade både fram och tillbaka. Körde litegrann i båda varven innan vi gav oss för dagen. Mamma och Minnah var också med så mamma fotade lite den här gången också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar