lördag 11 april 2015

- Stalltjänst dag 1

Varje termin på ridskolan så har man stalltjänst en helg och den här helgen har jag det.

Åkte till stallet till klockan 8 och när jag kom fram så var redan dom andra två jag hade stalltjänst med där och hade börjat morgonfodra. Vi kollade vilka hästar som skulle gå lektion och så fick dom även lite hösilage inne. Så gick vi ut med vatten och hö i hagen och började ta ut hästarna som inte skulle gå någon lektion. Mamma och Rasmus var så snälla och dök upp dom också och hjälpte till och när alla hästarna som skulle ut var ute så satte vi igång att mocka medan mamma och Rasmus packade höpåsar till kvällen. Var väl klara strax efter 10 och då åkte jag hem igen.

Sen åkte jag tillbaka till stallet till halv 4 för då skulle jag och Kim, en av dom jag hade stalltjänst med, ta en ridtur innan vi började släppa in hästar. Hon red Challe och jag red Walky. Först så slängde vi in eftermiddagshö och betfor i alls boxar och sen tog vi in dom hästarna vi skulle rida och gjorde iordning dom. Så tog vi en uteritt på ca 1 timme. Var riktigt härligt, vädret var helt okej också. När vi kom tillbaka så släppte vi in hästar och gjorde klart det sista i stallet och sen åkte jag och handlade lite innan jag åkte hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar