måndag 27 april 2015

- Stallet två vändor

Idag efter jobbet så åkte jag och plockade upp Magdalena och så åkte vi ut till stallet. Vi visste redan från början att vi skulle rida på banan idag och jag bestämde mig för att jobba Charlie från marken idag medan Magdalena red Demon. Vi börjar med att plocka in dom och göra iordning dom och jag lyckades borsta bort en hel del päls på lilla Charlie, man skulle kunna stå i timmar och pälsen bara fortsätter att lossna, haha. Sen satte jag på Charlie repgrimma och Magdalena sadlade och tränsade Demon.

Vi började med att gå en vända runt hagarna som uppvärmning och sen gick vi in på banan. Jag gjorde lite olika övningar med Charlie, vi gick lite slalom, travade över några travbommar, longerade honom på volt både med och utan bommar. Överlag så skötte sig Charlie bra men han blir lite närgången och "bufflig" ibland.

Sen när vi var klara så åkte jag hem och lagade mat och åt tillsammans med Niklas innan jag återigen åkte ut till stallet. Och så tog jag och mamma en liten promenad i skogen med Vide och Paddan så dom fick komma ut en liten vända idag med.

Nu är jag helt slut och tänker göra mig iordning och gå och lägga mig nu eftersom jag ska upp och börja jobba 6.45 imorgon igen. Imorgon kväll blir det ridskola och sen på onsdag åker jag ut till stallet hemma igen den här gången tillsammans med Malin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar