torsdag 2 april 2015

- Ridning med Rasmus

Åkte ut till mamma när hon slutade jobbet för vi tänkte hitta på någonting med hästarna. Jag frågade Rasmus redan tidigare om han ville rida också och det gick han med på. Så vi tog in Paddan och Vide och gjorde iordning dom. Mamma red självklart Paddan och Rasmus red Vide. Jag hade även satt på Vide repgrimman under tränset och agerade extra säkerhet åt Rasmus.  Men jag lät honom styra och bestämma fart. Dock så blev det inte en sån lång ridtur för Vide hostade en del emellanåt och det tyckte Rasmus var jättejobbigt så han ville inte rida honom nå mer. Men då lyckades jag övertala honom att prova rida Charlie lite istället. Så vi släppte ut Vide och jag tog in Charlie, borstade av honom och klädde på honom. På honom hade jag longerlina och körde samma variant där, först fick Rasmus skritta igång och så gick jag bara med och han fick bestämma väg. Sen provade han även att trava lite på volt runt mig vilket gick jättebra! Blev inte någon jättelång ridtur det heller men Rasmus var riktigt duktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar