fredag 10 april 2015

- Ridning och tokhästar

Idag efter jobbet så åkte jag först hem åt litegrann och städade lite här hemma. Sen efter det så åkte jag ut till mamma för att Rasmus skulle rida Charlie litegrann. Så vi tog in Charlie, gjorde iordning honom och så började jag och Rasmus med att skritta en liten vända ute. Sen gick vi ner på banan och så ställde jag upp en enkel liten bana som bestod av några slalomkoner, 3 stycken skrittbommar och 3 stycken travbommar, såhär såg den ut:


Vi började först att göra hela banan i skritt några varv, jag gick med och höll i en longerlina och försökte störa så lite som möjligt så att Rasmus fick styra och allt själv och jag mest bara var där som en extra säkerhet. Det gick jättebra i skritten, och traven gick bra den med men Charlie var lite mer framåt än sist så där fick jag vara med och hålla in honom litegrann, men Rasmus bromsade och saktade av helt själv fortfarande. Båda var återigen super duktiga! Jag tror att Rasmus tycker att det är riktigt roligt att rida Charlie.

När vi var klara så skrittade vi av litegrann och sen så tog vi av Charlie utrustningen redan nere i hagen eftersom vi ändå var där liksom. Och då hängde Charlie efter mig litegrann, så testade att köra lite "NH" med honom då, gick lite slalom och sprang över konerna och han följde efter mig hela tiden, sötnöten! Han blir ju dock lite väl på och bufflig ibland, men han är bra go'! Han gick efter mig sen hela vägen upp i hagen tills vi kom till Demon.  Och då fick Demon lite tokryck, först försökte han få igång Charlie, som inte brydde sig nämnvärt, och sen så röjde han runt i hagen och blåste upp sig en massa, och han gav sig ju aldrig heller, han bara fortsatte att springa och vi bara stod och kollade på honom. Men när vi gick ut ur hagen så gav han sig så småningom, då kom han och ställde sig vid staketet och det såg ut som att han sa "Men hallå, kom tillbaka och lek!" Paddan och Vide stod i sin hage och bara kollade på Demon när han travade och galopperade runt som en galning.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar