söndag 4 januari 2009

WHAT A FANCY - "ERIK"

Erik, han var den där fula hästen som dom flesta kallade honom eftersom han såg annorlunda ut helt enkelt. Hans färg var inte som dom andras och han såg nästan lite ut som en stor ponny. Men för mej var han finast, han var den finaste hästen där och den bästa hästen att rida. För mej var han en drömhäst, och drömde det gjorde jag, redan när jag började på skolan så var min älskade favorit ganska gammal och i mina drömmar så köpte jag honom och hade honom hemma som promenadhäst och pensionär dom sista fina åren i hans liv. Vi red långa lugna skogsturer, hoppade några skutt ibland eftersom det var att hoppa som han verkligen tyckte var kul. Men det var bara i mina drömma och jag visste att dom inte skulle kunna bli verklighet. Och nu är han borta, men minnena finns kvar, bilderna på honom och filmerna från skolmästerskapen i dressyr och hoppning.
Erik - Du kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta <3

1 kommentar: