måndag 7 maj 2012

- It's ok, I'll find a way

Jahapp, så det kan gå. Fick idag reda på att jag blev underkänd på den ena av patologi tentorna som jag gjorde, 6 poäng var det som fattades.. Har inte fått svar på den andra än eftersom den gjorde jag i fredags, och lärarna får tentorna imorgon för att påbörja rättning, så jag hoppas att jag klarar den åtminstone, även om detta gjorde att jag inte får gå patologi kursen som är den här terminen, som började idag.

Så försökte få tag på studievägledaren idag, men antingen så var det upptaget eller så fick jag inget svar, så jag skickade iväg ett mejl istället, men har jag inte fått något svar på den imorgon så tänker jag försök ringa till honom igen. Som jag tänker mig nu så tar jag ett litet uppehåll nu dom sista veckorna av terminen, ska försöka få tag på csn imorgon också och se om man kan fixa det med dom, så att det sista studiemedlet för denna terminen blir "sparat" till sen när jag läser den här kursen. För jag tänker mig att nu så koncentrerar jag mig istället på dom omtentorna som jag har kvar, så att jag kan gå praktiken nästa termin och sen då läser denna termins patologi kurs efter praktiken. Det betyder då att jag kommer att bli tvungen att gå fem veckor extra, men det känns inte som hela världen, det får jag ta isånnafall, bättre sent än aldrig som man brukar kunna säga.

Och när jag har fixat allt detta, vilket förhoppningsvis ska gå smidigt, så tänker jag ringa till stora enso, dels för att fråga om jag skulle komma in och jobba nån helg innan själva sommarjobbet, men jag tänker också fråga om det kanske finns möjlighet att få börja tidigare, det skadar ju aldrig att fråga i alla fall.

Så det är så allt ser ut för mig just nu, det känns lite jobbigt men samtidigt så känner jag att det kommer lösa sig på ett eller annat sätt, får göra det bästa av situationen helt enkelt ^^.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar