söndag 27 maj 2012

- You taught my heart, a sense I never knew I had

Tröttast.nu, det är ungefär så jag känner mig för tillfället :P Började ju jobba i fredags, så jobbade förmiddag då 06.00-14.00 och så har det vart 12 timmars skift idag och igår (06.00-18.00). Så idag när jag kom hem så blev det till att köpa pizza och nu ska jag göra absolut ingenting innan jag går och lägger mig ^^. Imorgon får jag sova längre än till 05.00 åtminstone eftersom vi börjar klockan 14.00 då, det är skönt!

Alice med sina små <3
Btw, jag hade ju tänkt uppdatera senare på dagen i onsdags då kattungarna hade kommit, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Alice fick fyra små söta kattungar i alla fall, tre stycken mörka och en vit/grå. Det verkade gå bra med allihopa, både kattungarna och Alice, men på eftermiddagen någon gång så märkte vi att alla fyra kattungarna på några himla vis hade lyckats fastna i svansen på Alice.. Antagligen var det kanske nån efterbörd från födseln som först fastande i hennes svans och så trasslade kattungarna in sig med all päls, navelsträngar och ben m.m. Micke försökte hjälpa mig och klippa loss dom, men det var så otroligt svårt att se vad som var vad så man vågade inte riktigt göra någonting.

Sen kom Amanda, mamma, Mats och Rasmus förbi, Mats och Rasmus åkte ganska snabbt vidare på fotbolls träning och vi andra försökte komma på vad man skulle göra för att hjälpa Alice och kattungarna. För att göra en lång historia kort så slutade det med att vi fick åka upp till veterinären i Falun och dom fick hjälpa oss. Alice var riktigt duktig i bilen på vägen upp, är ju ändå ca 1 timmes bilresa, men hon höll sig förvånansvärt lugn lilla gumman <3 När vi kom dit och veterinären fick se det så sa hon att hon aldrig hade sett något liknande och förstod varför vi inte hade kunnat få loss dom själva. Jag och mamma fick hålla i Alice medan två veterinärer lyckades få loss alla kattungar. Tyvärr så hade bakbenet på en av dom gått helt av :'( Hade fastnat hår runt det som dragit åt så att det hade gått av. Så vi fick lov att ta bort den tråkigt nog och det var lite jobbigt, men man får ju tänka positivt och vi fick ju komma hem med Alice och tre stycken friska och krya små kattungar. Det hade ju kunnat gå betydligt värre, om man kanske inte hade fått komma upp till Falun till exempel, eller vad som helst. Men det ska man inte tänka på nu, det gick ju bra i slutändan.

Och lilla Alice är så duktig nu, nog för att hon ser ut att vara lite trött på att ungarna ska äta hela tiden och sådär så sköter hon sig jättebra och är en sån fin mamma :) <3 Hon såg väldigt sliten ut och pälsen tappade all sin glans dom första dagarna, men nu börjar hon se betydligt piggare ut igen. Dock så tycker hon det är lite jobbigt att hon inte får gå ut och blir lite smått rastlös, men jag vill inte släppa ut henne fören kattungarna har fått växt till sig lite mer plus att jag vill att Alice ska ha börjat fått p-piller igen innan hon går ut så att hon inte får fler bebisar :P Det tror jag faktiskt inte att hon vill heller, det skulle hon nog inte orka, min lilla älskling <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar