fredag 5 september 2008

Ny dator :D

Yeeei ! :D Nu har jag äntligen fått min nya dator :D Hämtade ut den igår och sen kom Robin över och satte ihop den och installerade Windows Vista och drivrutiner och allt tjafs som behövdes för att den skulle fungera :P Så nu sitter jag vid min nya braiga dator! Känns riktigt skönt att ha en ordentlig dator för en gångs skull, och den är min egen oxå :D Najsigt värre!
Igår blev det en roadtrip till Katrineholm :P Jag, Sofie och Madde tog bil och släp ner dit för att hämta Maddes alla saker (och det var inte lite saker hon hade xD) Jag snodde bilen av mamma när hon kom in till stan vid 8, hämtade upp Madde och sen åkte vi ut och hämtade Sofie i Fors. Åkte in till stan igen till Robins jobb och hämtade släpvagnen vi skulle få låna därifrån. Det var första gången någonsin som jag körde med släp så det var lite halvläskigt först men det gick bara bra ju, var inte så krångligt som jag trodde att det skulle vara, och så undvek jag att backa för det hade jag nog inte klarat av :P Vi åkte fel 3 gånger allt som allt oxå bara, så jag tycker faktiskt att vi var riktigt duktiga på att ta oss både dit och hem och så packade vi även in alla saker helt själva, och som sagt, det var inte lite grejer :P Det var en soffa, ett köksbord, säng, och en jäääävla massa kassar och lådor :P Men tillslut så fick vi in allt i vagnen och i bilen och sen bar det av hemåt igen. Vi kom hem runt halv 7 och då var det bara att lasta ur allting igen, men då fick vi hjälp av Robin och Helene oxå iaf ^^ Så det gick riktigt fort. Sen åkte jag och Robin och lämnade av släpvagnen igen, hämtade ut datorn sen släppte jag av Robin vid Maddes lägenhet och jag drog vidare hem till pappa för att hämta min skärm till datorn :) Åkte hem till mamma med bilen och sen skjutsade dom inte mej till stan igen. Och då kom som sagt Robin över och fixade med datorn och ett tag senare kom Madde och Helene oxå och då spelade vi lite Wii medans Robin grejade ^^ Han var väl klar med datorn runt halv 1 tror jag klockan hade hunnit blivit och då gick Robin, Helene och Madde hem och jag och Niklas gick och la oss. Jag kollade på ett avsnitt One Tree Hill och sen somnade jag som en stock :P Det blev en ganska händelserik dag så man var lite trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar