söndag 21 september 2008

Skicka Vidare

Har ganska så nyss kollat klart på en av dom bästa filmer jag nånsin sett tror jag, Skicka Vidare.

Det hela börjar på första skoldagen på mellanstadiet för Trevor. En helt ny lärare i samhällskunskap, Mr Simonet, ger dem redan första dan en rätt abstrakt men tänkvärd uppgift. Kom på något som kan förändra världen och genomför det.
Trevor kommer på en riktigt bra idé. Nämligen att han ska hjälpa tre personer som är i nöd och de tre personerna ska i sin tur hjälpa tre andra osv. Tanken är att skapa en kedja där goda gärningar skickas vidare från person till person. Därav filmens titel.
Förutom att ge en bostadslös narkoman mat och stöd så vill Trevor hjälpa sin lärare att finna någon att älska. Han fixar ihop honom med sin mamma . En alkoholiserad, ensamstående mor som strippar och serverar drinkar i Las Vegas där filmen utspelar sig.
Att projektet ”Pay It Forward" fungerar vet inte våra huvudkaraktärer, förutom en undersökande reporter som själv fått denna uppgift på sig. Han blir nyfiken och vill ta reda på vad källan kommer ifrån. Så han arbetar sig bakåt i kedjan och stöter på flera människor som hjälpt varandra.

Den är sjukt bra och jag rekommenderar verkligen att se den om någon inte har sett den. Vad har hänt annars idag då ? Inte så mkt faktiskt. Gick väl upp runt 10-11 kanske, nåt sånt och sen har jag faktiskt mest setat framför datorn, jag vet, jag borde ha städat, jag bara skjuter upp det hela tiden men jag har verkligen varken haft ork eller lust till det i helgen. Så jag får väl försöka ta mej i kragen imorron och fixa det I guess. Var över till Madde en sväng sen och vi hade tänkt att ta en promenad men det blev att vi gick hem hit och hon kikade på filmen en stund hon med innan hon gick iväg på promenad med Helene och Zorro :) Jag var för lat för att följa med :P Haha. Men men, ska spela litegrann nu har jag tänkt och sen ska jag nog ta och gå och lägga mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar