fredag 3 oktober 2008

Som gamla tider <3

Var till Uppsala och hälsade på, träffade först Anna på stationen och sen mötte vi upp Jenny på Åhlens :) Anna fortsatte iväg till Slavsta till medryttarhästarna för hon skulle på träning ute på Jälla, jag och Jenny tog bussen dit och väntade på att hon skulle anlända med Lovisa (hon som äger hästarna :P) efter ett tag så kom hon dit och träningen började, var kul att kolla på och blev själv jättesugen på att rida ju !! :P Haha. När den var slut och Anna hade hjälpt till att lasta på hästarna igen så gick vi mot bussen som skulle ta oss in till staden igen. Åkte vidare från stan till Gottsunda, hoppade av vid en pizzeria, där vi hyrde en film och köpte oss lite pizza, Mums ! Hade även handlat lite chips, ostkrokar och godis innan vi tog bussen från stan :P Sen gick vi hem till Annas mamma, åt pizzorna och skrattade och pratade en massa :) Satte igång filmen sen, det var "The eye" Var väl lite så seg men helt okej. Efter den så började jag och Jenny känna oss lite trötta så vi la oss i sovrummet allihopa och fortsatte att babbla till långt in på natten, hade så otroligt kul, det var nästan så man inte ville somna ju, men tillslut började vi märka hur alla blev segare och segare och tillslut somnade vi ändå.
Vaknade runt 1 dagen efter och åt lite macka till frukost, gjorde inte så mkt annat än att prata en massa och jag försökte få Nemo att inte vara rädd för mej :P Haha, jag lyckades ! :D Han är inte lika rädd för mej längre <3. Sen framåt 4-5 tiden kanske så åt Jenny och Anna upp det som var kvar av deras pizzor från gårdagen, jag åt ingenting för jag skulle köpa mej en kycklingpasta på Cupido inne i stan sen, Så himla god den är och det var länge sen jag åt den så jag ville ha en sån :) Åkte in till stan när dom hade ätit klart och vi hade gjort oss iordning, satt på Cupido ett tag och sen vandrade vi runt på stan och flummade oss litegrann, tog bilder och rökte. Gick sen vidare till storken när Ayman kom in till stan och tog oss en fika :) Sen åkte Jenny hem och det blev bara jag och Anna kvar. Vi hyrde 2 disneyfilmer och kollade på, och sen hade vi kul och blåste såpbubblor :P Haha. Somnade ganska sent även den här kvällen.
Dagen efter tog jag och Anna oss upp redan vid 9 eftersom vi skulle gå över till hennes mamma och göra oss iordning för att åka iväg och rida :) Kom väl iväg runt 10 nångång och var framme runt 11 tror jag. Fixade i stallet och sen tog vi in hästarna :) Xinombra och Tintin, jag fick rida Tintin. Gjorde iordning dom och sen bar det av ut på ridbanan. Där hade vi redan innan byggt upp några små hinder som vi tänkte hoppa litegrann :) Började med att värma upp dom, travade över lite travbommar, både vanliga och sen upphöjda, sen la vi om travbommarna så det blev galoppbommar istället och så hoppade vi över dom litegrann, gick bra förutom att jag höll på att ramla av en gång och Tintin var ganska pigg, men emellanåt var han hur duktig och fin som helst ! :D Filmerna här under är ju från när vi red :) När vi hade ridit klart åkte vi tillbaka till Annas mamma, jag packade ihop mina saker och sen åkte vi in till stan igen för att hinna träffa Jenny igen innan jag åkte :) La in mina väskor i ett skåp på stationen så att man skulle slippa släpa på dom på stan, gick runt litegrann, åt lite donken, och sen hamnade vi nere på nån sten vid Fyrisån där vi satt och filmade varandra, knäppte en massa kort och hade skitkul ! :) Sen började klockan närma sej halv 7 då mitt tåg gick så vi började röra oss mot stationen, tog ut mina väskor och ställde oss att vänta på att mitt tåg skulle komma. När det väl kom sa vi hejdå och jag gick till tåget. Jag var där i 3 dagar och det kändes både som en evighet och som om jag var där bara en dag. Men det var länge sen jag hade så kul som jag hade under dom här dagarna. Jag har verkligen saknat er tjejer <3 Det var som gamla tider <3 Fast utan det dåliga ^^,

1 kommentar:

  1. Verkligen som gamla tider och nästan till och med bättre! <3 Ni är bäst! Det ÄR och kommer alltid att vara VI tre mot världen.

    SvaraRadera