torsdag 27 juni 2013

- Det blir inte alltid som man tänkt sig

Nej, det blev inte helt och fullt som jag hade tänkt mig idag heller, det där schemat jag gjorde i början av veckan kan jag ju bara kasta bort någonstans i alla fall xD Men två av hästarna fick komma ut idag åtminstone :)

Jobbade ju först 06.00-14.00, sen efter det så kom jag hem och då satte jag och Niklas oss och kikade på lite saker på Ikea som vi tänker inhandla, och tiden bara rann iväg, jag var väl aningen seg själv också att komma iväg, men tillslut så, så ungefär halv fem var jag ute hos mamma (och halv 6 så skulle det bli fika och fira lillebror som fyller år idag).

Då jag kände att jag varken skulle ha tid eller ork att ta alla fyra hästarna, Anna är ju i Uppsala hela veckan och jobbar så jag ska försöka motionera Charlie också, så valde jag faktiskt att prioritera Vide och Paddan idag. Vide därför att jag ville testa tömköra honom igen och lite längre och Paddan därför att han lätt blir bortglömd då man inte kan rida honom på samma sätt som tidigare på grund av hans sjukdom, klart man kan rida litegrann, men då mest bara lugna skritturer.

Tog Vide först och tömkörde honom dels en bit upp i skogen och sen iväg bort mot vändplanen en bit innan jag vände och gick hemåt igen, han var hur duktig som helst, han lunkade på fint förutom när han nån gång försökte vända och ville gå hemåt :P Men var bara att styra honom på rätt spår igen så gick det bra :)

Sen efter det så blev det fika och innan jag hoppade på cykeln och cyklade hem så tog jag ut Paddan på en promenad. Det blev verkligen bara en lugn mysig promenad och han fick gå och sno åt sig så mycket gräs han ville under tiden vi gick, och det var inte långa stunder som han inte har flera grässtrån som stack ut ur mungipan :) Sötnos! Vi gick väl i ungefär 10-15 min så fick han komma ut i hagen igen sen ^^

I helgen däremot, när jag är helt ledig så tänker jag ta dom andra två pållarna, kanske hör med Tone om hon vill med mig ut en vända på söndag, vi har ju pratat om att ses och hitta på nåt, så varför inte en liten ridtur?! :D



Vide hälsade Paddan välkommen tillbaka efter promenaden :) Sötnos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar