lördag 8 juni 2013

- Ridning och ny häst

Fredag
Dagen började med att Anna kom hit med kvart i nio bussen och så åkte vi ut till hästarna. Så blev det ett lättare dressyrpass på banan för mig och Demon, vi jobbade lite volter och serpentiner, gjorde även några snett igenom med ökad trav, dom blev jag faktiskt riktigt nöjd med och Demon var superduktig för det kändes inte alls som han vanliga "travar-trav" som det brukar bli när han ökar farten. Vi testade även på några galoppfattningar som gick riktigt bra även den här gången, testade i båda varven också, det blev lite mer spring än sist men han tog ändå fattningarna jättebra. Har börjat tänkt att dom gånger jag testar galopp så ska jag istället för att galoppera nästan ett helt varv så ska jag göra en fattning, galoppera några steg bara, sakta av och så göra om fattningen, och se hur det går. Så får vi se vad som funkar bäst och hur vi ska jobba vidare på det :)


Sen efter att jag hade ridit Demon så var det Anna och Charlies tur och för dom så blev det lite hoppning, Charlie verkade vara lite smått pigg och springig men han verkade ändå lyssna mycket bättre än tidigare och jag tycker att det såg mycket bra ut! :)


Sen när vi var färdiga så stannade vi kvar hemma hos mamma och Mats och väntade in lilla Vide som skulle dyka upp :D Det nya lilla gotlandsrusset som nu har fått flytta hem till oss och också ska bo där på livstids foder :) Runt tjugo över 12 dök dom upp och släppte ut honom i hagen bredvid Paddan på en gång, Paddan var väldigt nyfiken på denna nya lilla häst och ville gärna hälsa, Vide däremot hittade ju hö som verkade vara mer intressant :D Haha, men dom hälsade litegrann på varandra i alla fall och Vide travade även runt och visade upp sig litegrann också, sötnosen!! Jag tror även Demon gärna ville hälsa på Vide (eller kanske mer hålla honom borta från Paddan, han ville nog ha honom för sig själv, precis som Charlie), för han sprang fram och tillbaka i han och Charlies hage och gnäggade och höll på, Charlie däremot verkade inte sådär väldigt intresserad, han tittade väl litegrann och så men annars så verkade det mer som om han hängde med Demon när han sprang bara för att :P haha.

Zina njuter av solen! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar