måndag 24 juni 2013

- Motionering av fyra hästar

Ja, idag fick alla fyra hästarna komma ut och röra på sig på ett eller annat sätt :) Anna dök upp här runt 10 tiden och så åkte vi vidare ut till mamma.

Vi började med Charlie och Demon, Anna red ett pass på banan med Charlie medan jag longerade Demon. Demon skötte sig riktigt fint idag tycker jag, vi varierade oss lite genom att dels trava över bommer och inte göra det, Demon sprang gärna lite snabbare över bommarna och direkt efter, men utöver det så var han jättefin! :) Han sökte sig neråt super i båda varven också :) Vi höll väl på i 15-20 minuter ungefär skulle jag tro.

Efter det så var det Paddan och Vides tur, jag tog in Vide och gjorde iordning honom, borstade och selade på honom, medan Anna tog ut Paddan och borstade av honom, så medan Anna gick med Paddan så körde jag Vide efter, hade även Rasmus med i vagnen när vi körde :) Körde till vändplan och tillbaka, lite blandat med trav och skritt ^^.

Skrev ju som sagt igår att jag började fundera på att göra ett veckoschema till hästarna för att ha någonting att följa, så har bestämt mig för att göra det nu, så här kommer veckans schema:


Söndag är jag inte helt säker än på om alla hästarna får vila eller om det blir så att jag åker ut någonting i alla fall, vi får väl se helt enkelt. Men ska försöka hålla det här schemat den här veckan nu, så får vi se hur det går ^^.

2 kommentarer:

  1. Det blir ett bra schema det där :) Inte så svårt och följa heller så det ska du nog klara av! :D

    SvaraRadera
  2. Oj, vad mycket vila! Promenad för hand räknas som vila för min tävlingshäst o ponny..

    SvaraRadera