söndag 26 maj 2013

- Även den som går sakta kommer fram

Idag har varit en ganska så lugn dag. Började med att städa litegrann här hemma, diskade bort disken, tvättat litegrann (håller fortfarande på :P) och så plockade undan lite skit från bland annat hallen och vardagsrummet.

När jag var färdig med det så tog jag cykeln ut till mamma för jag tänkte rida innan det skulle bli fika där :) Kom dit ungefär samtidigt som Mats och Rasmus kom hem och när Rasmus såg att jag skulle rida så frågade han om han fick följa med, från början hade jag ju faktiskt tänkt rida lite på banan, men hade även funderat litegrann på om jag skulle ta en skogstur med Demon istället eftersom det var ganska så varmt, så det blev en skogstur istället och jag red Charlie och Rasmus fick rida Demon (så hade vi delta med grimskaft som jag höll i igen också :)

Vi red först en vända upp i skogen på lite stigar och sen ville Rasmus rida lite till så då red vi även iväg till vändplanen och vände :) Så blev väl en ungefär 45 min lång tur kanske? Någonting sånt skulle jag tro att det tog i alla fall ^^.

Efter det så dök sen Samuel, Lisa och Minnah upp också, och även morfar kom förbi, så fikade vi litegrann och hade det trevligt innan jag cyklade hem igen. Niklas blev hemma hela dagen då han har dels hållit på och lagat bilen men även fixat med garagedörrarna, slipat dom, vet inte om han har hunnit börja måla på dom än nu men det ska väl också göras idag om det hinns med. Han ville passa på att hålla på medan det var fint väder ^^.

Om en stund så ska vi iväg till hans föräldrar och äta lite grillat, sen till kvällen blir det antagligen lite filmmys! :) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar