tisdag 28 maj 2013

- Visa din häst lika mycket tålamod som du förväntar dig att han ska visa dig

Igår blev det en himla massa plugg. Jag tror att jag och Katarina satt i 6-7 timmar sammanlagt, vi började på förmiddagen och sen framåt eftermiddagen så tog vi ett break innan vi satte oss igen lite senare till kvällen.

Under tiden vi tog en paus så tog jag cykeln ut till mamma och red Demon litegrann :) Jag testade faktiskt att rida med repgrimma på honom också, vi började inne på banan eftersom jag ville se om allt funkade, gas, broms och styrningen. Och det gjorde den, Demon var jätteduktig och lyssnade super, han försökte sno åt sig lite gräs först men när jag sa åt honom så slutade han faktiskt.

Så jag red runt lite inne på banan, gjorde inte något direkt avancerat, hade lagt upp sex stycken travbommar som vi jobbade lite över och så lite volter. Här nedan ser ni hur jag red över bommarna, hade ju inte alla sex på rad utan två olika med tre bommar var, så red först över dom yttersta, la en stor volt och tog dom inre, gjorde samma sak i båda varven ^^.


Sen avslutade vi turen med att rida iväg en liten vända ut också, och när vi nästan var hemma så stannade vi till så hoppade jag av och lät Demon beta litegrann innan vi gick vidare hemåt och han fick komma ut i hagen igen :)

Blir en vända ut till hästarna idag igen, fast den här gången tillsammans med Anna istället för själv :) Men hon har inte kommit tillbaka från Uppsala riktigt än, hennes tåg kommer fram runt halv 12, så fram tills dess så ska jag plugga lite till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar