torsdag 16 maj 2013

- Tröttast

Jag vet att jag lovade uppdatering idag. Och jag ska väl hålla det hade jag tänkt, men det går bli kort.

Jag har sovit otroligt dåligt dom senaste nätterna och inatt somnade jag inte fören typ 3-4 tiden och skulle upp igen runt 8-9 och åka iväg till Västerås och skolan. Men i alla fall. Handledningen idag gick väl helt okej, vi har fortfarande lite saker att jobba med i arbetet men vi satsar på att kunna gå upp med det innan sommaren! Skulle vara så otroligt skönt att bli helt klar med det!

Häst de senaste dagarna
Tisdag: Var ut och red Charlie på banan en vända, passet gick väl sisådär, det som gick allra bäst var höger galopp i alla fall, då var han riktigt fin, när vi skrittade och travade fram var det väl lite si och så. Kanske var jag som inte helt och fullt orkade rida honom ordentligt heller när jag tänker efter såhär i efterhand. Vänster galopp då var det en galet taggad häst men vi fick till några helt okej fattningar åtminstone och sen travade och skrittade jag av honom.

Onsdag: Blev en långtur tillsammans med Lisa, och sen efter det fick Paddan en promenad. Charlie var även idag väldigt pigg, speciellt i galoppen, men det brukar ju vilken häst som helst kunna bli när man rider ut såklart :P Men han var extremt taggad och tog nästan bettet för mig helt två gånger. Men det gick bra i alla fall, jag och Anna har bestämt att vi lite då och då ska "breaking the habit" så att säga och inte alltid galoppera där vi brukar, som det är nu så blir det ju alltid galopp på samma ställe då det är bästa stället att låta hästarna sträcka ut lite extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar