söndag 26 maj 2013

- I'm not telling you it's gonna be easy, I'm telling you it's gonna be worth it

Har återigen varit lite dåligt med uppdateringen här. Är väl inne i en liten sån period känns det som, men jag försöker komma ihåg och orka uppdatera någorlunda åtminstone.

Igår när jag kom hem från Västerås så blev det faktiskt en vända ut till hästarna för mig och Anna :) Vi tog en skrittur i skogen bort till backen och sen runt den vändan som vi brukar ta. Var riktigt mysig att rida sådär på kvällningen, dock lite småläskigt också då jag kan tycka att det är lite obehagligt att rida i skogen ibland, jag är ju en sån där som tänker på alla läskiga djur man kan tänkas stöta på :P Haha. Hästarna tyckte nog dock att vi var jättejobbiga som kom ut så sent (klockan var väl runt 19.30-20.00) och båda Demon och Charlie gick typ i slow motion hela vägen :P Förutom när vi vände hemåt, då gick det snabbare kan ni tro, båda hästarna skrittade på riktigt ordentligt, och det roligaste är att den minsta hästen går snabbast och tar dom största stegen, Demon började till och med småtrava litegrann ibland för att hänga med i Charlies tempo xD haha.

Sen idag då, jag började faktiskt dagen med en liten promenad, var riktigt skönt! Och när jag kom tillbaka från den så blev det frukost. Efter det så gick både jag och Niklas ut och skulle hjälpas åt att klippa gräset, han gick med gräsklipparen och jag skulle gå med trimmern längs kanterna, dock så gick "snöret" av helt i trimmern när jag hade gjort färdigt framsidan och precis börjat på baksidan och vi hade ingen ny att byta till så då gick det inte så bra. Men fiffig som man är och för att jag ändå inte hade så mycket bättre för mig just då så tog jag en sax och klippte det höga gräset på kanterna längs huset och altanen istället xD Det är också en variant, och det var faktiskt inte så himla jobbigt som man kan tro, men ändå inget jag skulle göra varje gång direkt :P

När vi var klara med gräsmattan så gjorde jag mig iordning lite smått och så åkte jag iväg och plockade upp Emma så åkte vi till kinaresturangen och åt lite lunch innan vi gick ner på stan en vända och kikade lite, hittade en klänning som jag ska ha att kunna byta till på bröllopsfesten om det är så att jag inte orkar ha brudklänningen på mig hela kvällen. Åkte hem till Emma igen en stund innan jag skjutsade tillbaka henne till stan då hon skulle på förfest med jobbet och sen ut och käka.

När jag hade släppt av Emma så åkte jag och plockade upp nästa person, Anna, och så åkte vi ut till hästarna, först var det meningen att vi skulle ha ridit båda två fast en i taget och hoppat litegrann och knäppt kort, men då det blev lite kort om tid eftersom vi skulle iväg till ett par kompisar till kvällen så blev det bara Anna som red och hoppade idag och jag fotade, jag sa det att jag kan åka ut till Demon imorgon istället och ta honom då, det kommer ju även fler gånger när vi kan rida en och en och knäppa kort, så det gjorde mig faktiskt ingenting att det inte blev något. Det kan ju faktiskt inte alltid gå som man har planerat. För Anna och Charlie gick det i alla fall Superbra!! Ni kan läsa mer om det här om ni vill :)

Sen resten av kvällen var vi hemma hos Rickard och Malin, åt lite grillat och bara hade det trevligt ^^.

1 kommentar: