onsdag 29 maj 2013

- Bara den som är hästens bästa vän kan få hästen som bästa vän.

Idag blev det Nh-träning med hästarna och jag och Demon började. Vi tränade först lite på "The friendly game" då jag ska kunna röra honom överallt med händer och även andra föremål, som spö,  repgrimmerepet eller liknande. Idag blev det händerna, spöet och så även min väst som jag hade på mig, och Demon stod helt lugnt och hade inga problem med det alls.


Demon står "parkerad" :)


Efter det så började vi att gå runt lite och han skulle helt simpelt bara följa efter mig och ha sin uppmärksamhet på mig och inte någon annanstans, stanna när jag stannar, backa när jag backar och så vidare, det är en grej som Demon faktiskt alltid har varit duktig på, även när jag började springa och han travar med så stannar han himla snabbt för att inte springa in i mig när jag stannar, duktiga hästen!! :D Så gick vi även emellan två bommar där vi gjorde halt och backade, gick super även det!

Så avslutade jag med att testa ta av honom repgrimman och göra samma sak fast med honom helt löst, och han var lika duktig då, följde efter mig över travbommarna, och även emellan dom andra två bommarna, travade när jag började springa och stannade när jag stannade. Min duktiga duktiga häst!! Snacka om att man blir helt varm i hela kroppen när man känner att man faktiskt verkligen har ett band till hästen, som man alltid tidigare känt att man bara har kunnat drömma om. Underbara Demon!!! <3

Edit 22.02: Suck, jag har ju en video från idag också, men av någon anledning kan jag inte lägga upp den :( Får se om jag kan orka försöka fixa det imorgon, jag orkar faktiskt inte nu tyvärr. Nu ska jag sätta mig och kolla på extramaterial till The Hobbit :D

1 kommentar:

  1. Han var såååå söt idag! Fan vad grym känsla! :D <3

    SvaraRadera