måndag 13 maj 2013

- Fullt upp hela dagen.

Idag har det faktiskt blivit en massa gjort, eller har i alla fall haft typ fullt upp hela dagen. Förmiddagen började ganska så segt dock, men diskade litegrann efter att jag hade ätit lite frukost och sen så gav jag mig ut på framsidan och började måla lite på huset, tog sen en paus och satte mig på altan och läste en stund ^^.

Sen vid tre så kom Niklas hem från jobbet och då hjälptes vi åt att måla färdigt det som var kvar, blev dock inte helt klara innan vi åkte iväg till Sofie och Erik för att gratta Sofie som fyller år idag :) Så fick lite gofika där oxå! Mums! :D

Kom hem igen och medan Niklas gick ut och gjorde klart det lilla som var kvar på målningen så lagade jag lite mat till honom, han fick blodpudding och fläsk med lingonsylt, själv tänkte jag att jag väntade med maten tills jag kom hem från hästarna, så när jag hade fixat det åt Niklas så tog jag cykeln och cyklade ut till mamma.

Och idag blev det en liten skrittur tillsamman med lillebror :) Det tycker jag var roligt! Att han ville följa med, och han fick ju rida i princip helt själv eftersom även jag red, jag red ju Charlie och han Demon, men vi satte även longerdeltat på Demon med ett grimskaft som jag höll i :) Gick fin fint, båda hästarna skötte sig bra, Charlie blev väl lite pigg och framåt som han brukar kunna bli men han lyssnade ändå bra på förhållningar, och Demon lunkade mest bara på med Rasmus på ryggen :)

När vi kom tillbaka med dom så fick dom gå in i boxarna och så tog jag även ut Paddan och gick en promenad med honom, joggade lite emellanåt så att han fick trava lite också, blev väl en 10-15 minuter lång promenad för honom i alla fall :) Ska ta och testa börja skritta uppsuttet lite mera snart igen, så han får komma ut och jobba lite i skogen.

När jag sen cyklade från mamma så såg jag att klockan var så pass mycket att Emma slutade jobbet, så påvägen hem stannade jag till på parkeringen till fabriken vid hennes bil och väntade på att hon kom ut för att säga hej, så vi satt där och pratade en liten stund innan hon åkte hemåt :)

Nu sitter jag och väntar på att min mat ska bli klar, blev aningen sen mat idag men så får det väl vara då. Imorgon är det lite plugg som gäller, samt ytterligare lite målning, så får vi se om jag tar mig ut till hästarna imorgon igen eller inte, det märks, kanske tar en kvällstur igen ^^.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar