måndag 6 maj 2013

- Söndagens ridtur

Gick upp strax innan tio och gjorde mig iordning för en vända till hästarna. Hoppade upp på cykeln och cyklade ut till mamma. Samuel, Lisa och Minnah var redan där och medan mamma tog hand om Minnah och Samuel städade deras bil så gick jag och Lisa ut till hästarna och tog oss en lång ridtur! Lisa red Demon och jag red Charlie.

Vi red långa vändan runt och det blev ganska så mycket trav. Charlie var väldigt framåt men var ändå inga problem att hålla in och så länge vi skrittade så kunde jag ha halvlånga tyglar utan att han försökte springa iväg med mig, duktiga pålle :)

Så kom vi ut ur skogen och till grusvägen där vi brukar låta hästarna sträcka ut lite extra en speciell bit där man ser väldigt långt (är ju himla bra eftersom då ser man om det kommer någon bil långt i förväg), men innan vi kom fram till det stället så travade vi lite till, och då dök "korven" Charlie upp :P Han blev väldigt framåt och ville gärna springa mycket fortare än vad jag tyckte och då korvade han ihop sig i halsen istället. Saktade av till skritt litegrann igen innan vi kom till galoppstället och då gick han återigen lugnt och fint, i alla fall mestadels, han blev lite mer på även i skritten då, jag antar att han anade vad som väntade :) Haha.

Blev lite galopp sen då, och Charlie galopperade på fint, fullt kontrollerbar galopp och i en fin form och när vi återigen saktade av till trav så frustade han så nöjt :) Sen kom vi fram till asfaltsvägen och då blev det skritt hela vägen hem, tog väl oss ca 1 timme och 15 minuter att rida hela vändan runt, och det var himla skönt i det fina vädret som var :)

Idag blir det tyvärr inte någon vända ut till hästarna, men imorgon ska jag antagligen försöka ta mig ut någonting, får se vad som hittas på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar