lördag 4 maj 2013

- Yesterday

Igår tog ju jag och Anna en tur ut till hästarna på eftermiddagen. Vi skulle rida ett dressyrpass på banan hade vi tänkt. Gjorde iordning Demon och Anna gjorde iordning Charlie och så gick vi ner till banan och hoppade upp och började skritta fram.

Men sen så fort jag började ta litegrann i tyglarna så började Demon slänga med huvudet och dra tyglarna ur handen på mig, hela tiden! Jag skrittade runt litegrann och försökte jobba honom på lite volter och rakt spår men han ville inte alls. Testade även att trava för jag tänkte att det kanske skulle släppa då, men nej. Han bara fortsatte. Jag blev faktiskt riktigt orolig till en början att det var någonting som var fel, och istället för att bara skritta runt inne på banan på långa tyglar så bestämde jag mig för att rida bort till vändplan och vända istället.

Och så blev det. Och då försvann även den mesta av oron över att något skulle vara fel, för så fort vi kom ut och började skritta iväg så lugnade han ner sig, travade även litegrann och han var inte ens i närheten av att försöka dra tyglarna ur händerna på mig då. Så jag tror helt enkelt att han protesterade för att han inte ville traska runt på banan just den dagen bara. För hela vägen ute skötte han sig exemplariskt.

Kom tillbaka igen och tog in honom i stallet och plockade av honom hans grejer, borstade litegrann och sen släppte jag ut honom i hagen och gick ner till Anna för att se hur det gick för henne.

När vi var färdiga så lånade jag en bil av mamma och Mats och skjutsade in Anna till stan, tog även vägen förbi biblioteket och lånade en bok som behövs till examensarbetet.

På kvällen så blev det en tur hem till Anna och Micke sen, åt lite god mat och kollade på en film, mycket trevligt! :)

Nu är det plugg som gäller i några timmar framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar