torsdag 2 maj 2013

- En häst utan ryttare är alltid en häst, men en ryttare utan en häst är bara en människa

Det känns som om jag fick lite bloggtorka i och med några dagar när jag inte gjorde så mycket eftersom jag var sjuk. Och nu även om jag har hållit på lite med hästarna både igår och idag så har jag inte känt något jättelust eller ork att skriva. Men lika bra att göra det ändå. Dock orkar jag inte göra fler inlägg, så skriver om gårdagen och dagen i samma.

Onsdag: Först hände inte så himla mycket, satt mest vid datorn och gjorde ingenting. Men sen vid lunch så tog jag och Niklas cyklarna hem till hans föräldrar och käkade lite mat, blev bjudna på grillade hamburgare, mycket gott! :)

Sen efter det lite senare på eftermiddagen så började jag gå ut mot mamma, gick mycket tidigare än vad jag egentligen hade behövt men eftersom jag fortfarande kände mig lite hängig så tänkte jag att jag går lugnt och sakta istället, för jag ville ändå gå eftersom det var himla skönt väder i alla fall ^^. Mötte upp Amanda här ute hos mamma och så gick vi en liten snoa med Zina och Paddan. Och medan Amanda tvättade klart så longerade jag Demon och Charlie lite smått på gården, la ut två stycken travbommar som jag longerade dom över, och även om Demon var lite skeptiskt till en början så gick det bra sen :)

Torsdag (idag): Började förmiddagen med att sitta och jobba lite på examensarbetet tillsammans med Katarina. Sen vid halv tolv så dök Anna upp och så åkte vi ut till hästarna. Anna red Charlie på banan medan jag faktiskt longerade Demon litegrann igen, även denna gång över bommar. Men varvade voltjobbet med att bara gå runt lite inne på banan med honom också så att han inte bara skulle behöva springa runt runt hela tiden. Började med två travbommar och lät honom gå över det några gånger, sen höjde jag upp dom litegrann, sen efter det så fick han jobba lite på volt utan bommar och testade även lite galopp då, och både traven innan, galoppen och traven efter var mycket lugnare än vad det har varit förut! Sen efter det så la jag upp bommarna som ett litet kryss och så avslutade vi med ett litet lågt rättuppstående som han tog ett jättefint skutt över efter en liten tvekan. Och där kände jag att det fick räcka!

Jag vill ju försöka jobba upp Demons självförtroende vad gäller bommar och hinder så då slutade vi när det gick som bäst. Men hela tiden så skötte han sig jättebra idag! Han var otroligt duktig, visst vissa gånger rusade han över bommarna och efter men inte alla gånger. Var jättenöjd med honom idag! Duktiga hästen!! :D <3

Just nu så sitter jag och är lite barnvakt åt Rasmus eftersom mamma och Mats är ute och äter med vänner. Får se när dom dyker upp här hemma igen, men mamma trodde inte att dom skulle bli jättesena i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar