torsdag 23 maj 2013

- Just a little bit's enough

Tänkte göra en liten uppdatering om dagen.

Förmiddagen började med lite plugg, blev dock inte så himla länge utan jag och Katarina kom istället fram till att jag ska komma till Västerås till henne så ska vi sitta tillsammans en gång istället för över Skype, för det vi ska göra känns som om det är lättare att göra när vi sitter tillsammans istället för i varsin stad vid varsin dator, så imorgon bitti tar jag tåget till Västerås och så blir det plugg hela dagen.

Men sen när vi var färdiga idag så åkte i alla fall jag och Anna ut till hästarna en vända. Det blev en ridtur i skogen med Demon och Charlie, vi red först till backen så dom fick klättra litegrann och sen vidare den vägen där vi ridit många gånger förut, men sen istället för att rida hemåt när vi kom ut ur skogen så vände vi åt andra hållet och red bort till "lilla vändplanen" och så fick hästarna även trava litegrann.

Paddan då, det var ju ett tag sen ni fick höra om honom nu, han fick stå idag igen i alla fall, han har ju dock fått några promenader lite då och då. En veterinär har varit och kollat på honom. Han har ingen feber men har är påverkad både med andningen och pulsen. Men han fick luftrörsvidgande av veterinären som han ska få nu i tio dagar och så får man se hur det funkar, blir det inte någon förbättring eller om han skulle bli sämre så skulle vi höra av oss till veterinären igen så får man väl utgå ifrån det då. Men i alla fall, om symptomen bara blir lite bättre i alla fall så ska Paddan få börja röra mer på sig igen, för lättare motion kan ändå vara bra, så länge han inte får några jättehostattacker eller får jättesvårt att andas, så man får helt enkelt känna efter och se hur han känns från gång till gång, och kanske ta en liten skrittur i skogen, eller en liten promenad, eller en liten tömkörningsvända, eller skrittjobba litegrann nere på banan, så han i alla fall får röra på sig.

Nej, nu ska jag faktiskt ta och gå och lägga mig, blir till att gå upp tidigt imorgon bitti. Även fast mitt tåg inte går fören vid 8.41 så åker jag med mamma till stationen redan vid kvart i sju (hon ska med ett tåg 7.09) och så går jag helt enkelt bort till mormor och morfar medan jag väntar på att mitt tåg går ^^. Får bli så imorgon då jag måste låta bilen vara hemma om det är så att Niklas behöver den någonting innan jag kommer hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar