onsdag 22 maj 2013

- Det börjar bli mycket nu.

Ni får ursäkta för en otrolig dålig uppdatering. Det har bara inte blivit av, först i början av helgen så hände det ganska mycket saker och sen så har jag bara inte orkat eller känt någon lust till att blogga.

Men kände nu i alla fall att jag ska dra igenom de senaste dagarna lite kort och försöka få tillbaka blogglusten så att det inte blir flera sånna här uppehåll :)

Fredag
Jag och Anna var ut till hästarna en vända, först så red hon Charlie på banan och jag var lite åskådare samt försökte ge lite tips under tiden, hade även tänkt fota litegrann men eftersom det under tiden som hon red började regna ganska så mycket så blev det inga bilder.

Efter Charlie så var det Demons tur och för honom fick det bli longering över bommar, två travbommar först, vanligt på marken och upphöjda, sen även ett litet kryss. Och jag kan väl säga såhär, Demon var inte sitt vanliga jag och försökte smita undan så gott han kunde, men blev några vändor över bommarna och sen några små skutt över krysset i alla fall :) Och både jag och Anna kunde inte sluta skratta, för han såg så rolig ut när han höll på, han betedde sig som en unghäst nästan.

Såhär bra gick det när jag skulle springa före över krysset, jag hoppar men inte han xD Haha.
På kvällen sen så käkade vi lite gott tillsammans med Anna och Micke och sjöng även lite singstar vilket var otroligt länge sen, mycket trevlig kväll!

Lördag
Blev jag kidnappad iväg på möhippa hela dagen (mer om det i ett eget inlägg som jag skriver senare ikväll förhoppningsvis!)

Söndag
Hmm.. Nu kommer jag ju knappt ihåg vad jag gjorde i söndags, men jag och Anna var ut till hästarna en vända igen i alla fall. Och då tog vi en tur till backen och red upp och nedför flera gånger så att hästarna fick ta i och jobba lite extra.

Måndag
Anna var ut till Charlie själv tidigt på morgonen och när hon var färdig där så åkte jag och hämtade upp henne och skjutsade hem henne igen, stannade även kvar inne i stan tills hon skulle ta tåget iväg till Uppsala för att åka och jobba igen.

Efter det så åkte jag hem, gjorde inte så himla mycket fram till klockan tre, då tog jag cykeln iväg till en gammal kollega (en som jobbar på Stora Enso som jag då jobbade med under sommaren och hösten förra året och som jag även kommer jobba med under denna sommar) som skulle fixa mina naglar :)

Tisdag
Kommer knappt ihåg vad jag gjorde igår, men det kan ju inte ha varit så himla mycket. Eller jo till eftermiddagen så kom Gunilla, Mamma och Mats hit, och även Rickard en vända (eftersom han ska vara toastmaster) och så gick vi igenom lite saker inför bröllopet, tog även cykeln till mamma en vända lite senare på kvällen. Hästarna fick dock stå.

Onsdag (Idag)
Idag så har jag än så länge hunnit plugga litegrann, har setat och skrivit på examensarbetet och nu alldeles snart så ska jag börja packa in lite skit i bilen som ska slängas och sen åka och hämta upp Niklas på jobbet när han slutar så ska vi först åka förbi hos mormor och morfar och lämna av symaskin och tyg till mormor, sen ska vi åka vidare in till stan och kolla på skor och handla. Sen hem och laga mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar