torsdag 27 december 2012

- Bättre mista sadeln, än hästen.

Idag blev det äntligen en tur ut till hästarna igen! :) Var riktigt skönt även om det var lite småkyligt ute.

Jag och Amanda tog oss en liten tur på Paddan och Demon, vi red upp längs våran vanliga runda, förbi vändplanen och upp i skogen längs den vägen. Dock så kom vi inte så långt som vi hade tänkt eftersom när vi hade kommit en bit upp så stötte vi på ett träd  som hade gått sönder och liksom hängde över vägen, och eftersom det inte satt fast så mycket i stammen så vågade vi inte oss på att försöka rida under det (även om vi fick plats) eftersom vi inte ville riskera att vi skulle komma åt det så det lossnade helt och ramlade ner över oss. Så tyvärr så fick det helt enkelt bli så att vi vände där och red hemåt igen.

Så blev väl mest skritt på turen men det var väl inte hela världen, lite trav hann vi få in innan vi var tvungna att vända i alla fall.

Jag red ju på Paddan och Amanda tog Demon, Demon var sitt vanliga lugna jag, lunkade på i lagom fart, ibland blev det nästan lite slow motion för honom men då fick Amanda driva på honom lite bara så gick det bra igen :) Han brukar ju göra så när han känner att han har någon som är lite mer oerfaren på ryggen, då slöar han gärna :P Paddan däremot, han var inte lugn någonstans skulle jag vilja påstå, han gick på som ett ånglok och bara plöjde framåt i princip, eller han lyssnade ju ändå på mig och mina hjälper någorlunda, men det hade kunnat varit bättre, men jag tror bara att han behöver aktiveras lite mer ett tag så kommer han lugna ner sig igen. Han blir ju lätt lite framåt när han inte kommer ut så mycket.

Hade till en början tänkt tömköra Charlie också, men jag hann faktiskt inte för klockan hann bli för mycket och jag var tvungen att åka hemåt igen för att hinna äta innan Niklas kom hem från jobbet och vi skulle åka in till stan.

Så imorgon så tänkte jag faktiskt ta mig ut till dom igen och försöka hinna med/orka göra någonting med alla tre hästarna, antingen tömkörning eller ridning, får se hur det blir imorgon, lite vad jag känner för och så :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar