måndag 3 december 2012

- Hästar, hästar och ännu mera hästar! Underbart!


I lördags så åkte ju jag, Anna, Mamma, Mats och Rasmus iväg till Stockholm för att kolla på Globen Horse Show! Vi åkte på förmiddagen och när vi kom fram till Stockholm så började vi med att äta lite på Jensen's :) Gott! Sen så delade vi på oss och jag och Anna tog en liten vända på stan innan vi mötte upp dom andra igen och det bar av ut till Globen. 


När vi kom fram ut dit så var det ju fortfarande ett tag kvar innan själva showen skulle börja så först gick vi in på mässan som dom har en vända, himla massa folk det var där kan jag ju säga! Men jag och Anna tog oss runt och kikade lite i alla fall, och jag såg ett träns som jag fastnade så sjukt mycket för! Jag SKA ha ett sånt liknande till Demon så småningom, det har jag bestämt! Det var ett rött träns, skitsnyggt ju! Jag tror Demon skulle bli jättesnygg i rött träns, röda benskydd, rött schabrak och så sin svarta sadel :D

Det här tränset är till exempel himla snygg! Skulle lätt köpa om jag hade mer pengar!
Har även hittat ett annat som bara kostar 300kr, dock så fanns det ingen bild på det så jag vet inte riktigt vilken röd färg det har, vill ju ha en vanlig röd färg så att säga, inte vinröd och inte alldeles för ljus röd heller.

Till slut så var det i alla fall äntligen dags för showen att börja! :) Det började som alltid med Pegasus! Och sen efter det så blev det lite hoppning, lite fyrspann, och lite annat smått och gott :) Ska lägga upp några videor i slutet av inlägget :)

Var riktigt roligt att kolla på! Skulle vilja göra det till en årlig tradition att åka och kolla på Globen Horse Show! Får se hur det blir med det :)

Kom väl hem igen sen på natten runt två tiden tror jag klockan var, då var det bara att slänga sig i sängen så slocknade jag som ett ljus, sen söndagen så hände det väl inte så himla mycket. Ante och Linnea kom förbi här en vända på dagen så käkade vi lite mat tillsammans med dom, sen lite senare på eftermiddagen så åkte jag in till ÖB för jag tänkte kolla om dom hade några ljusstakar att ha i fönstren, fick med mig Anna som sällskap då också, dock var det alldeles utplockat på ÖB så där hittade vi ingenting alls, så vi åkte även till Ica och Coop, på Coop hittade jag tillslut en liten slinga med stjärnor som nu sitter i vardagsrumsfönstret så fick ljusstakarna som stod där flytta in i köket :)

Nej, nu ska jag ta och plugga litegrann, sen kanske det blir en tur ut till hästarna lite senare.

Några klipp som jag filmade i lördags! :)
Annas kusin Annika som var med och tävlade i hoppningen :)

Ett litet lejon!

Det får räcka med dom här filmklippen, tar sån tid att lägga in dom och jag måste plugga nu, ska sätta ihop alla klippen till ett någon gång här snart så kanske kan lägga in det på facebook då istället, om det går att lägga in ett sånt långt klipp, får se helt enkelt ^^.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar