onsdag 5 december 2012

- Jag ser det snöar!

Idag har det då vart en himla massa snö, har iuf setat inne och pluggat hela dagen, fram tills typ halv 7 tiden då det var dags att åka till Åsebo för ridlektion.


INTE kul att köra i den här snön kan jag ju meddela, det var inte många meter man såg framför bilen, så det var bara att köra väldigt försiktigt och jag kom fram helskinnad.

Så var det dags för att rida, jag fick Cenita, en pigg lite smått fjompig 19-åring, vi hade lite markarbete, några bommar på böjt spår och sen två bommar på sockerbitar som vi skulle galoppera över med ett visst antal galoppsprång emellan. Vi började med sex galoppsprång, vilket inte gick så bra alls på första försöket, vi körde på fyra istället jag och Cenita :P Men efter några försök så gick det bättre och vi avslutade med att få in hela sju galoppsprång!

Sen blev det andra bullar, våran ridlärare ökade avståndet lite och så skulle vi få in fem galoppsprång istället, jag tror vi tog typ tre eller fyra först men sen så gick det bättre och vi fixade fem galoppsprång också efter några försök :)

Så även om damen var lite på och fjantig på vissa ställen i ridhuset (där hon blev rädd för ingenting) så var hon en himla trevlig häst att rida, jag kommer antagligen få henne nu dom här sista gångerna innan terminen är slut och även om jag såklart jättegärna skulle vilja ha Challe (min "lilla" favorit) så får jag släppa honom nu :P Och jag tror inte att Cenita är så hemsk att rida så det här kommer nog att bli bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar