måndag 17 december 2012

- Håll tyglarna som en duva. Inte för hårt, då kvävs den, inte för löst, då flyger den sin kos

Idag blev det då en vända ut till hästarna igen tillsammans med Anna :) Hon kom hit strax efter nio så åkte vi ut till mamma.

Vi började med Demon och tömkörde honom litegrann, dock gick det väl inte toppenbra skulle jag väl vilja säga. Började med att tömköra litegrann på volt på gårdsplanen, till en början så gick det väl helt okej, vi skrittade mest, gjorde några halter och så. Men sen så började Demon slå med huvudet igen, så då testade jag istället att skritta honom upp mot skogen en vända, och så en liten bit in i skogen, dock var det så mycket snö där att det tyvärr blev jobbigt för mig att gå :P Det som har varit upptrampat hade snöat igen. Demon fortsatte att slå med huvudet till och från men det gick lite bättre i alla fall. Jag vet inte varför han gör så när vi tömkör, han har aldrig gjort det när vi rider. Började fundera om det är för att han tycker det är tråkigt eller nåt sånt, jag vet inte faktiskt. Men blev en liten vända i alla fall.

Sen så var det Paddan och Charlies tur, jag på Paddan såklart och Anna på Charlie. Vi tog en lugn kravlös skogstur idag, i alla fall jag och Paddan, han hostade ganska så mycket när vi red iväg, men det blev bättre efter ett tag, jag tror det kan vara så att det var värre idag än sist vi red för att han inte hade hunnit komma ut någonting än idag innan vi kom ut och red, men i vilket fall som helst så kände jag att jag inte ville kräva något mer av honom idag än en liten lugn skrittur i skogen. Så när vi kom ut ur skogen igen så gick Anna och Charlie åt ena hållet (dom skulle rida en liten bit till för att göra lite tempoväxlingar) och jag och Paddan gick åt andra hållet, alltså hemåt. Paddan tyckte det var lite jobbigt och funderade vart hans kompis tog vägen men han gick hemåt i alla fall, stannade till lite smått en liten vända och var ganska så spänd men vi kom hem utan problem ^^ Haha.

Så plockade av Paddan hans saker och släppte ut honom i hagen, och sen så började jag mocka medan jag väntade på Anna, så kom hon tillbaka och släppte ut Charlie och så hjälptes vi åt att fixa i stallet :)

 Blir ännu en tur ut imorgon, fast lite senare mitt på dagen åker vi ut då, så får dom komma ut en vända först innan vi dyker upp.

Jag ser ingen direkt skillnad på Paddan nu faktiskt, men det är väl kanske heller inte så konstigt eftersom han har fått stå lite mer än dom andra två, får se om det blir bättre inför nästa bild :) (Btw, den här hästen är nog den mest oproportionerliga jag någonsin sett, och på första bilden står han ju som ett mähä också. :P Haha, men han är söt ändå! <3) Och är det någon som är intresserad av att se Charlies sånna här bilder så kika in här.

Paddan funderade vart hans kompis tog vägen
när vi kom hem själva! :P

2 kommentarer: