onsdag 12 december 2012

- Det räcker inte att kunna rida, man måste kunna falla också.

Ja, vad ska man säga. Det verkar som om jag och hoppning inte riktigt går ihop längre av någon anledning, jag bara ramlar av xD Haha. Men det gick bättre den här gången i alla fall, blev inte en riktigt lika rejäl avtrillning den här gången åtminstone, landade på hindret med baken så är lite öm och kommer säkert kunna få ett blåmärke där.

Jag gjorde ju även en "nästan avtrillning" en vända också, vi kom på ett hinder och jag noterade för sent att Cenita hade fel galopp, vilket resulterade i att vi kom väldigt långt ut på kanten på hindret och jag slog i hinderstödet med benet, det var inte långt ifrån att jag åkte i backen även då men lyckades tack och lov hålla mig kvar den gången i alla fall :P

Red Cenita idag igen, men den här gången så hade hon gått en lektion innan oss, inte den precis innan men två lektioner innan oss hade hon gått. Så hon hade ju inte lika mycket energi som sist, utan man fick ju vara med och driva lite mer den här gången. Så inte vet jag om det var det som gjorde det (att jag omedvetet höll in henne lite mer än vad som hade behövt) eller om både hon och jag bara var ofokuserade idag av någon anledning, det kanske någonstans i bakhuvudet även sitter kvar från den gången jag åkte av Robban även om jag inte kände mig rädd någon gång så jag tänkte på det, att det då gjorde att jag inte riktigt vågade driva på ordentligt eller något. Jag vet inte. Vi hade väl helt enkelt en mindre bra dag både jag och Cenita :P

Men överlag så tyckte jag ändå att lektionen kändes bra, och efter avtrillningen så skulle vi precis till att hoppa en liten bana av dom hinder som vi hoppat tidigare, och då valde jag att hoppa lite lägre än dom andra bara för att vi skulle ta oss runt den. Och det gjorde vi, även om det blev travhopp på vissa hinder, men vi tog oss runt åtminstone. Så det är jag ändå nöjd över ^^. Och vi får hoppas på att vi har en bättre dag nästa vecka :D Haha.

Jag och Anna anmälde oss även till julklappshoppningen som är nästa fredag! Ska bli jätteroligt! Jag skrev upp Challe och Cenita som alternativ på hästar, får jag Challe så blir det 70cm och får jag Cenita så blir det 50cm, jag längtar! :D

Nu ska jag plugga lite till innan det är dags att gå och lägga sig, upp tidigt imorgon och åka till Västerås för att skriva tenta. Wish me luck!

Jag och Demon som tar ett litet skutt, detta för typ 4-5 år sedan någonting?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar