fredag 28 december 2012

- Motionerat tre hästar + mig själv!

Var ju ut till mamma och hästarna idag igen :) Soligt och fint väder och några få minusgrader, alldeles lagomt helt enkelt! :)

Började med att tömköra Paddan en vända, och det gick helt okej, han var lite småstel och tittade på lite saker men överlag så gick det bra i alla fall :) Först så gick vi en liten vända upp i skogen och sen fick han jobba lite tempoväxlingar på volt innan vi skrittade av litegrann och han fick komma ut i hagen igen.

Sen efter det så var det Charlies tur, med honom så blev det en liten ridtur, först lite lugnt lunk i skogen innan vi red till vändplan och tillbaka också, och på vägen dit gjorde vi några tempoväxlingar trav/skritt, skritt/halt etc. Han skötte sig helt okej tills det var dags att vända hemåt, då blev det fart, men efter x antal halter så började han lyssna bättre igen och fick långa tyglar resten av vägen hem.

Och så sist ut blev då Demon, först hade jag tänkt att jag skulle ta en liknande runda som med Charlie, men det orkade jag faktiskt inte, så jag bestämde mig för att hoppa upp barbacka och skritta en liten vända med honom bara, och så fick det bli :) Vi skrittade på lite lugnt mest utan några krav, och även om Demon alltid är lugn så är saker och ting liiite läskigare när man går själv :P Han blev till och med rädd för sig själv någon vända :P Haha, sötnosen.

Sen när jag var klar med hästarna så gick jag in och hämtade Zina eftersom jag fick vara lite hundvakt åt henne idag nu på eftermiddagen, och så tog vi en promenad hem från mamma, tog oss väl ungefär en halvtimme kan jag tro att komma hem ^^.

Så resten av dagen ska jag faktiskt inte göra så mycket mer alls, jag ska skjutsa ut Zina till mamma igen vid typ 5-6 tiden någonting och även ta in hästarna då, men det är det enda, annars tänker jag bara ta det lugnt nu.

Katterna är btw lite fundersamma på vad det var för lurvig sak som kom hem med matte idag :P Haha, dom är väldigt nyfikna på Zina men vågar ändå inte gå fram helt och hållet, och Zina hon bryr sig inte ett dugg, hon bara ligger och myser på sin "pläd".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar