måndag 10 december 2012

- Jag skulle inte klara mig utan hästarna, dom betyder så mycket!

Blev en tur ut till hästarna idag på förmiddagen tillsammans med Anna! Kändes riktigt skönt eftersom jag inte riktigt vet om jag kommer hinna ut något mer fören tidigast fredag nu eftersom jag har tenta på torsdag igen och jag och Katarina ska sitta och plugga tillsammans till den, och eftersom vi såklart satsar på att klara den så blir det en massa plugg!


Men som sagt, kom ut en vända idag på förmiddagen i alla fall :) Först så blev det lite ridning på "banan" (alltså hagen :P). Anna på Charlie och jag på Paddan, tänkte att jag skulle prova rida honom ett litet lugnt pass, ville ju inte rida något jättejobbigt för honom eftersom han har hostat så mycket ett tag och då fått stå i typ 2 veckor? Men han verkade bättre idag tack och lov :) Han hostade bara till någon enstaka gång och det är betydligt bättre än hur han har varit tidigare, så det kändes bra ^^. Kändes dock som om jag satt på en bomb som var redo att explodera när som helst, haha, så kan det gå när han inte har fått gå på ett tag :P Och dum (?) som jag var så valde jag att rida barbacka i och med att jag ändå bara hade tänkt skrittjobba honom. Det var ju nästan så att man ångrade sig när man väl satt där sen och hade en lite smått taktande häst som var på helspänn och nog helst av allt hade velat röjt som en liten tok där i snön :P Haha. Men det gick bra i alla fall, även om han var lite spänd så skötte han sig ändå helt okej och slappnade av till och från, vi gjorde lite volter och serpentiner och bara tog det lite lugnt. Blev väl en 20 minuters ridning eller något sånt och det tyckte jag räckte för honom den gången, så han får en chans att komma igång igen :)

Demon med sina nya, snygga,
röda benskydd! :D
Sen när vi var färdiga med Charlie och Paddan så var det Demons tur, och vi bestämde att vi skulle prova tolkselen på honom för att se lite hur han reagerade med den på sig och någon som gick bakom och gav lite tryck i den. Vi hoppas ju på att kunna testa tolka lite ordentligt i vinter :D Anna hoppade upp på Demon och jag gick bakom, började med att bara gå bakom och hålla i repet innan jag höll emot litegrann i det, Demon skötte sig fin fint, han verkade vara lite framåt och sådär, men inte så att inte Anna fortfarande kunde ha kontroll på honom, jag testade till och med att glida bakom på skorna, så jag tolkade väl lite smått med mina gummistövlar där bakom Demon, och han skötte sig bra :) Sen så testade vi även att låta repen hänga lite lösa och testade även släppa dom, dels för att se så att det inte trasslar in sig i benen på honom och för att han ska gå vänja sig vid att någonting släpar efter bakom honom om man ramlar någonting när man väl tolkar "på riktigt", vilket man säkert kommer göra. Han verkade väl tycka det var lite småläskigt men skötte sig bra duktiga killen! Jag tror att om vi gör som vi gjorde idag några gånger till och testar lite smått till att börja med så han får en chans att vänja sig så kommer vi utan problem att kunna tolka så småningom! :D

Sen när jag kom hem så var det sen då bara att slå sig ner framför datorn och börja plugga, har en liten paus nu men ska snart köra igång igen tillsammans med Katarina ^^.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar