fredag 7 december 2012

- Man kan inte låta bli att tänka OM, även fast det gick bra.

Klockan ringde halv sex imorse, och då var det bra segt att ta sig upp ur sängen kan jag säga, men var ju så illa tvungen eftersom jag skulle åka iväg till Västerås för att göra en tenta. Kom iväg tillslut i alla fall, lite senare än vad jag hade tänkt från början men ändå inte för sent ^^. Åkte in till stan och plockade upp Anna som var så gullig och gjorde mig sällskap :)

Strax efter brovallen så hände det, en kurva på en bro över järnvägen, jag vet inte om det var jag som kom för långt ut mot kanten eller om det låg mer snö in på vägbanan just där eller om bilen helt enkelt bara tappade greppet ändå. Fick en rejäl sladd på bilen i alla fall, och jag kan ju säga såhär, det var en himla tur att det inte var något mitträcke just där och att det inte kom någon mötande bil just då, för då hade det smällt, bilen sladdade över på andra vägbanan en vända innan jag tack och lov lyckades få kontroll igen! Med hjärtat i halsgropen. Det var riktigt läskigt! Det absolut värsta jag har varit med om sen jag fick körkortet faktiskt, och jag hoppas att jag ska slippa uppleva det igen! USCH!

Vi kom i alla fall fram helskinnade till Västerås, och eftersom jag ändå hade åkt hemifrån i god tid så behövde man inte känna någon stress med tiden, varken när jag körde eller när vi hade kommit fram och jag skulle gå iväg till tentalokalen. Så jag och Anna skildes åt, hon tog min bärbara dator och gick in i skolan och satte sig för att vänta på mig där medan jag styrde stegen iväg till tentalokalen för att skriva min tenta.

Det enda jag kan säga om den är nog faktiskt att det kändes otroligt bra! Det kändes nästan som att jag bara skrev och skrev, det var någon enstaka fråga som jag kände mig osäker på men försökte tänka ett steg längre och skriva ändå, skrev även en del av VG-delen av tentan, även om jag kanske inte lyckas få VG så hoppas jag verkligen på att jag blir Godkänd den här gången!

När jag var färdig så gick jag och mötte upp Anna igen då och vi tog en tripp till Hööks innan det var dags att bege sig hemåt. Inhandlade ett nytt bett till Charlie samt köpte nya benskydd till Demon, röda! :D Jättefina! Han kommer bli så snygg med dom! Nu fattas det bara ett rött snyggt träns! Jag har ju numera hittat ett som jag vill ha, ett som jag måste ha! Men får bli så småningom, just nu har jag inte möjlighet att köpa det, men så småningom! Det röda tränset på hästen längst till vänster. Det är det tränset jag vill ha till Demon, han skulle bli så fin i det tror jag! :D

På vägen hem så tog jag det återigen lugnt, varken jag eller Anna ville vara med om en repris på sladden och vi tog oss utan missöden hem igen, stannade till på stan och Anna gick åt sitt håll medan jag gick för att möta upp Samuel, Lisa, Minnah, Lisas syster Malin och deras mormor. Så blev det lite lunch på stan tillsammans med dom, mycket trevligt :)

Resten av dagen idag så tänkte jag faktiskt inte göra någonting alls! Jag tänker bara sitta i soffan och glo på tv, jag tänker slöa till tusen! Ska nog till och med ta och köpa mig lite godis som jag kan sitta och snaska på under kvällen! För imorgon är det dags för stalltjänst på Åsebo som jag har då lördag och söndag, vara i stallet vid åtta, så blir inge sova i helgen för mig. Och efter helgen så kommer ännu en veckas plugg (ja, jag tänker faktiskt ta en paus i helgen och lägga undan skolböckerna medan jag har stalltjänst) inför nästa omtenta på torsdag.

Nej, nu ska jag fortsätta kolla på lite Criminal Minds!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar