fredag 13 februari 2009

den trettonde februari tvåtusennio - Inlägg femton

Kvällen kommer bli jobbig känner jag. I veckan har det gott så bra med rökandet eftersom jag inte har blivit direkt frestad någongång .. Men ikväll kommer det bli kämpigt. Anders, Emil (nån gammal klasskompis till Niklas) och Jansson är här nu, vi har precis ätit lite tacos. Och dom dricker litegrann, jag tror nog att jag kommer fram till att jag inte orkar (har inte råd) så jag blir nog hemma.

Och Jansson var nyss ute och rökte (han har börjat feströka) och det var inte det lättaste .. Blev så sjukt sugen själv också .. Och ibland tänker jag, "varför måste jag sluta egentligen?" Ja, jag vill sluta, men ibland känner jag att jag inte vill sluta just nu, jag mår bättre när jag får ta en cigg, efter det här borde jag väl kunna hålla ner på det istället ?

Men vet heller inte riktigt om det här bara är nåt tillfälligt, abstinens. Men ibland känns det så himla tomt när jag inte röker. Man är van att gå ut på balkongen lite då och då och ta en cigg, det har jag inte längre, så vad gör jag istället ? Sitter vid datorn eller tv:n .. Det är inte så mycket som blir gjort i min värld heller. Lite pluggande såklart men skulle behöva göra mer än vad jag gör just nu ..

Men men, nu ska jag sluta klaga. Får se om det slutar med att jag stänger in mig i sovrummet och läser eller kollar på någon film eller nåt sånt. Det visar sig. Beror lite på hur jag känner mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar