söndag 21 april 2013

- Det är hästens vilja att lyda dig, som ger dig rätten att begära

Idag har jag och Anna varit ute hos hästarna :) Vi började med att pyssla om Paddan litegrann, tog ut honom i repgrimma och borstade lite innan vi tog en liten promenad med honom, gick ut på en åker och testade lite NH med honom också. Tänker nog försöka ta mer tid till att jobba honom lite så nu i alla fall även om han inte rids ^^.

Sen blev det ett pass på banan med Demon (och Anna på Charlie) och Demon var så otroligt fin idag! Jag blev helt paff, det var verkligen inte alls vad jag hade förväntat mig. Framskrittningen gick väl lite sisådär, han kändes lite små wrong och ville inte riktigt lyssna till de hjälper jag gav honom. Vi jobbade lite åttvolt och testade även på lite skänkelvikning, det gick sådär. Rakriktningen är han i alla fall mycket bättre på numera! :) Duktig pålle!

Sen traven, till en början var han lite små stel men sen var det som någon tryckte på en knapp och han började söka sig neråt, jag kunde även ha en stadigare kontakt med honom utan att han började passa som han har gjort förut. Och sen åtminstone kanske 60-70 % av tiden så gick han faktiskt i en väldigt låg och fin form i traven, även i sitt svåra varv! :) Vi jobbade lite volter men även på rakt spår idag.

Det blev inte ett särskilt långt pass idag heller, för när han gick så pass bra så kände jag att jag inte ville sitta och nöta utan avsluta när det gick som bäst, så att han inte skulle tröttna och det bara skulle bli skit av alltihopa ändå :P Jag är grymt nöjd med passet idag :) Duktiga hästen! <3

Imorgon blir det ett pass på banan igen, fast då blir det lite markarbete i form av upphöjda travbommar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar