onsdag 17 april 2013

- Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

Mitt humör är inte på topp idag, och jag sov inte sådär jättebra inatt heller. Och så vet jag att jag verkligen måste anstränga mig och plugga en massa mer, men mitt huvud orkar snart inget mer, åtminstone inte just nu.

Har i alla fall varvat dagen hittills med plugg, diskning, bäddat rent i sängen och så ännu mera plugg. Så jag har åtminstone fått ganska mycket gjort. Och när jag sitter och läser och skriver till tentan så känner jag igen i princip allt, och då ställer jag mig själv frågan: Hur kommer det sig att jag får blackout och inte lyckas få ner det på papper när jag väl sitter där och behöver det?! Det är så otroligt frustrerande! Speciellt nu med tanke på att jag måste klara tentan för att få några pengar. Och jag vill klara tentan, och jag känner att det borde inte vara något problem, jag känner att jag ändå kan det här, men samtidigt så smyger det runt små tankar i mitt huvud som "jag kommer säkert bli underkänd igen". Vilket leder till att jag börjar tvivla på mig själv. Det gör verkligen inte saken bättre. Suck.. Någon som vet vad man kan göra för att få upp humöret så att det kan bli lättare att försöka tänka positivt?

Och inte blir saken bättre av att vädret är galet blåsigt. Jag hade velat gett mig ut på en riktigt lång vända med cykeln för att rensa skallen litegrann efter allt plugg, men känner dock inte riktigt för det när det nästan blåser storm ute. Ta en tur på Demon hade heller inte varit helt fel men vet inte hur mycket jag känner för det heller i det här dumma vädret.

Får väl se lite vad resten av dagen här att bjuda på, plugga mer vet jag redan men känner att jag måste göra någonting annat för annars kommer jag gå under idag, trött + dåligt humör + press är ingen bra kombo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar