söndag 28 april 2013

- Helgen som gått

Lördag: Dagen började med att klockan ringde vid halv 10, jag vaknade och hann typ tänka "men jag är ju ganska pigg, jag går väl upp nu då" och sen vaknade jag halv 11 istället xD Haha. Somnade tydligen om utan att märka det själv. Lisa kom hit och plockade upp mig vid 11 i alla fall och så åkte vi ut till mamma. Och eftersom jag och Lisa skulle ta en ridtur så fick mamma vara lite barnvakt åt Minnah medan :)

Blev att vi red långa vändan och det blev ganska så mycket trav och även lite galopp sen, för båda hästarna, även Demon galopperade :D Och vad dom frustade nöjt efteråt, jag tror verkligen att dom tycker att det är skönt att få sträcka ut sig litegrann emellanåt, det verkar då så i alla fall :)

När vi kom tillbaka från ridturen så blev även lite mat där hos mamma, vi åt lite stuvade makaroner och falukorv, mycket gott! :D Sen efter det så tog jag mamma och Mats bil och åkte hem en vända innan jag åkte vidare mot Uppsala för att hämta hem Anna. 

Vi kom väl hem hit till fors igen strax efter 11 och då blev det lite spela innan vi bäddade ner oss i soffan och kollade på A nightmare on Elm Street. Jag somnade dock innan filmen var slut, lite fail :P Men sånt som händer.

Söndag: Vaknade väl runt 10 tiden, då åt vi lite frukost innan vi begav oss ut till hästarna och det blev löshoppning idag. Demon var först ut, och han fick en oxer som hinder nummer två den här gången. Till en början så ville han inte riktigt men efter att vi hade lagt ner bommarna på marken en gång och jag gick med honom över först så släppte det för honom och han var faktiskt superduktigt! Jag blir så stolt! :D




Sen var det Charlies tur och för honom så blev det lite studs, dom typ två första vändorna gick väl sådär men sen var även han jätte duktig :) Och han avslutade med fem låga studshinder :)



Nu sitter vi och kollar på hästhoppning och ska alldeles snart äta litegrann, sen blir det nog lite spela igen i väntan på att pojkarna ska komma hem. Dock hade deras flyg tydligen blivit försenat, jag hoppas att dom kommer iväg ganska snart i alla fall.

Jag saknar min Niklas som en tok! Vill att han ska komma hem NU!!!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar