onsdag 3 april 2013

- En häst är en vacker skapelse. Ingen kan bli trött av att se på den så länge den visar upp sig i all sin prakt.

Idag blev det en tidig morgon för att hinna ut till stallet och hästarna innan jag ska ta bilen och åka iväg till Västerås och skolan. Klockan ringde vid 06.10 men jag tog mig inte upp ur sängen fören klockan var närmare sju :P Haha. Men det gjorde inte så mycket för Anna dök upp där strax efter sju så jag var nästan helt klar när hon kom i alla fall ^^.

Så tog vi bilen och åkte ut till mamma, hästarna stod ju fortfarande inne så vi började med att slänga ut hö i hagarna och släppa ut Paddan innan vi började göra iordning Charlie och Demon. Och Demon den lilla skiten, han har börjat rulla sig i leran och är mer eller mindre skitig varje gång man ska borsta honom nu.. Jippie xD Men men.
Tog en tur i skogen idag bara i alla fall, red till backen och uppför den en gång och sen den vanliga vändan runt och hem igen :) Jag tror att även hästarna tyckte att vi var lite väl tidiga, för det första så försökte båda två sno åt sig en massa mat under ridturen och för det andra så gick det inte jättefort för dom :P Men var skönt i alla fall och var inte så farligt kallt ute heller faktiskt, blev lite kall om ansiktet bara men inget mer ^^. Så såg vi tre rådjur idag också :)

Nej, nu ska jag ta och göra mig iordning litegrann och diska av lite av disken åtminstone så att Niklas kan laga mat sen när han kommer från jobbet, jag kommer ju att åka direkt hem till Anna sen när jag kommer från skolan och äta tillsammans med henne innan vi åker till Åsebo och hälsar på ikväll! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar