måndag 22 april 2013

- En bra häst har ingen färg

Det blev ett pass på banan idag igen, fast lite markarbete inlagt denna gång. Denna övning hade vi lagt ut, och ni ser ju lite på bilden hur det skulle se ut och hur det blev :P Om ni förstår min vackra ritning xD


I alla fall. I skritten så jobbade jag faktiskt mest rakt spår med Demon idag, och så böja/ställa i hörnen bara, vi jobbade heller inte lika mycket skritt som vi brukar innan jag satte igång med traven.

I traven så blev det lite blandat med rakt spår och jobba på volt, men det blev mest volter. Han skötte sig jättefint idag med och sökte sig fint neråt, jag tror det börjar släppa mer och mer för honom nu :)

Så skulle vi testa övningen som vi hade lagt fram, och den gick väl sisådär, bommar kan ju vara farliga enligt Demon, men vi skrittade över några gånger först istället för att ta trav direkt och det gick bra, sen försökte jag få honom att trava, men då kom han in i någon liten vända och skulle bara passa hela tiden, testade över bommarna en gång och han travade över dom men sen passade han hela tiden annars. Då bestämda jag mig att hitta traven igen innan jag åter försökte med bommarna. Det slutade i alla fall med att vi travade igenom hela övningen typ två gånger tror jag, dock blev det inte slalom mellan konerna som det var tänkt då vi hade gjort det lite för litet, så fick bli en volt istället.

När jag travade av honom kändes han jättefin, han gick i ett lugnt tempo igen och sökte sig riktigt fin neråt mestadels. Jag blir så stolt över herrn! <3 :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar