onsdag 17 april 2013

- Take me to place where nothing's wrong

Måndag: Först ut så var det skrivning på examensarbetet tillsammans med Katarina. Det går framåt i alla fall, men när vi skulle börja gå igenom resultatet igen och mera så tog det stopp för oss båda, vi stirrade oss blinda på kommentarerna vi fick från handledarna på förra handledningsträffen och kom ingen vart alls. Så vi bestämde oss för att ge oss då och skicka in arbetet och så får vi diskutera mer med handledarna igen nu under nästa träff som är på torsdag.

Efter det så blev det ytterligare plugg, men då tentaplugg inför en tenta jag ska skriva på fredag (och som jag måste klara för att få några pengar från CSN). Kollade på några föreläsningar från den kursen, sen fick jag även en powerpoint skickad till mig med massa frågor och svar av en gammal klasskompis som klarat den tentan redan och då började jag skriva ner dom frågorna och svaren i ett kollegieblock istället, blir lite repetition av att skriva igen plus att det blir lättare att läsa när det är på papper istället för datorn.

Sen blev det även en vända ut till hästarna tillsammans med Anna. Och även om det var molnigt och hade regnat litegrann och även fanns risk för att det skulle börja regna igen så bestämde vi oss för att ta den långa vändan runt, det var ju i alla fall inte kallt även om vädret inte var det bästa :) Så vi tog skogsvägen först så att vi avslutade med den långa asfaltsbiten där det bara blir skritt. Demon skötte sig jättefint hela turen, han travade i ett lugnt och fint tempo bakom Charlie inne i skogen och längs grusvägen sen. Sen när vi kom till ett ställe där det är lite mera öppet och man ser vägen en bra bit fram så höll jag in Demon medan Anna travade vidare med Charlie. Det är nämligen där som vi brukar släppa hästarna litegrann så att dom får springa på lite när vi har ridit Demon och Paddan den långa vändan. Sen när Anna och Charlie hade kommit en bra bit före oss så släppte jag Demon, och han började att trava några steg innan han ganska så snart föll in i galopp och så galopperade vi ifatt Anna och Charlie! :) Och oj så nöjt han frustade efter det, han verkade verkligen tycka det var riktigt roligt och skönt att få sträcka ut sig lite och trycka mer på gasen, vilket såklart även jag tyckte! :D

Sen hade jag tänkt plugga mer på kvällen men blev inte riktigt så, det blev istället så att jag tog cykeln ut till mamma igen och vi gick igenom lite saker inför det kommande bröllopet i sommar så att vi kände att vi hade kolla på allting :)

Tisdag: På förmiddagen så var jag först in till stan och träffade Anna en vända, var sen in på banken en snabbis och öppnade ett extra bankkonto som får bli bröllopskonto, lättare att hålla ordning på dom pengarna på det viset ^^. Sen efter det när jag kom hem så var det in princip bara en massa plugg resten av dagen, då tentaplugg inför fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar