fredag 19 april 2013

- Just give me a reason

Jag har blivit lite lag på senaste tiden vad gäller att hålla isär häst inläggen och de andra inläggen. Men men, det får helt enkelt vara så, det spelar väl kanske inte jättestor roll egentligen ^^.

I alla fall, började dagen med att kliva upp runt halv 7, göra mig iordning och åka iväg till Västerås för att skriva tenta. Var färdig med tentan typ runt halv 11 och det kändes faktiskt mycket bättre den här gången. Det har ju känts bra dom andra gångerna också, men det har ändå inte varit tillräckligt bra, men det kändes verkligen som att det kan nog gå vägen den här gången! Så det är bara att hålla tummarna och hoppas!

Sen när jag kom ut till bilen så såg jag att det knappt var nå luft i ena backdäcket på bilen, och för att göra en lång historia kort, däcket blev fixat och jag kunde åka hemåt igen. Stannade till i Sala och lunchade lite med mamma på vägen också :)

Sen när jag kom hem så tog jag det lite lugnt ett tag och velade fram och tillbaka med mig själv om jag skulle cykla ut till hästarna eller inte, kom i alla fall fram till att jo, det ska jag, jag ville ju men kände mig helt enkelt aningen lat, så då la jag latheten åt sidan, drog på mig ridkläder och så regnkläder utan på och satte mig på cykeln.

Blev en kravlös tur ut i skogen på Demon, han är så rolig när man rider själv, han låter så kul, kan inte låta bli att skratta åt honom :D haha, men det är aldrig något problem att gå hemifrån eller så i alla fall ^^. Vi gjorde väl några små skänkelvikningar och lite rakriktning längs vägen men annars så fick faktiskt Demon bestämma det mesta, även farten, åtminstone största delen av turen, klart jag hade lite att säga till om jag med :P Men gick ändå inte sådär överdrivet fort, men vi travade ganska mycket, var väldigt blött i skogen dock, det tyckte Demon var lite jobbigt, han är ju inte sådär väldigt förtjust i vattenpölar, men han gick/travade duktigt över dom! :) Hade tänkt rida nästan hela vändan runt som vi har, men sen vänt innan man kommer till asfaltsvägen, dock så kom jag inte ens ut ur skogen då det hade blåst ner ett träd över den vägen :( Men blev en tur på ungefär 30 minuter åtminstone! :) Och sen cyklade jag hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar