fredag 11 januari 2013

- Blandade känslor

Har äntligen fått tag på studievägledaren idag och pratat med honom. Orkar gå in i detalj och förklara allt men såhär blev det upplagt med skolan i alla fall:

- Börjar den här terminen med en patologikurs som jag inte kunde läsa förra våren då jag inte klarat den tidigare patologikursen, men nu är jag fit for fight för den i alla fall.

- Skriva examensarbetet så att det blir klart.

- Sommaruppehåll

- Gå den sista praktiken till höstterminen, eftersom det är mycket info första veckan så tyckte studievägledaren att det var bättre att gå den till hösten så jag kan vara med på allt istället för att hoppa på den mitt i nu under våren, och det kan jag väl hålla med om är vettigt.

Samtidigt som det känns bra att äntligen ha fått tag på honom och gjort upp en plan, så känns det även lite jobbigt att det blir till att läsa ännu en termin extra, jag kommer alltså vara klar om ett år från nu, till nästa januari. Det är ju iuförsig mitt eget fel att det har blivit såhär eftersom jag hamnade efter med tentor etc, så det känns ju ändå inte riktigt som att jag har någon rätt att klaga heller på hur det har blivit.

Men jag försöker hålla dom positiva tankarna i huvudet, att det är väl bättre såhär och att jag blir klar tillslut, än att det ska gå åt skogen och jag inte blir klar alls i alla fall. Och ska försöka anstränga mig till tusen den här terminen så att jag inte hamnar något mer efter, samt nästa termin så jag blir färdig när jag ska och inte får något att ta igen i efterhand.

2 kommentarer:

  1. Det låter som en jättebra plan! :) Bättre sent än aldrig så att säga och det är ju bättre att ta en extra termin än att behöva stressa in i nånting och så kanske missa viktiga moment. Det klarar du! :D

    SvaraRadera
  2. Tycker oxå det låter som en bra plan! Har faktiskt inte hört om nån som har klarat sjuksköterskeprogrammet på "normal" tid. Finns säkert någon men det är jättevanligt att man tar en eller två extra terminer på sig och sen också har någon komplettering kvar. Så det här kommer bli jättebra!! Huvudsaken är att du blir färdig och du hinner skaffa dig lite mer livserfarenhet innan du ska ut i arbetslivet, det är jättebra! Puss Mamma

    SvaraRadera