torsdag 10 januari 2013

- Härliga, underbara, älskade hästarna!

Blev lite träning på banan idag igen, åtminstone för Paddan och Charlie. När vi kom ut så började jag först med att sadla på Demon och tog en liten uteritt på honom. Så han fick en liten slödag idag med inga krav alls på sig utan han fick skritta och trava lite ute och det tyckte han var jätteskönt, han frustade som en liten tok och verkade verkligen uppskatta turen :)

Sen var det dags för Paddan, jag skulle vilja påstå att han gick som en klocka idag! Han var helt underbart fin och mjuk och även om han gick i en lägre form idag så höll han formen jättefint i princip hela tiden. Vi jobbade lite volter och serpentiner precis som igår och gjorde även flera övergångar skritt/trav. Så passet blev ganska liknande gårdagens den här gången, men så kan det bli. Vi gjorde även någon galoppfattning och i höger varv så gick det bra men vänster var svårare, det får vi jobba på lite mer både jag och Paddan ^^.

Sen konstaterade jag det medan jag red att jag nog lite för lätt kan bli lite stum i handen med honom och ibland så kunde även han kännas ganska tung i bettet, vilket säkert blir en bieffekt av min hand. Så det är något jag måste jobba på, en mjukare hand!

Men överlag så kändes det jättebra! Han kändes lugn och fin hela ridpasset och som sagt, formen var mycket bättre idag än igår, så jag är jättenöjd med våran prestation idag även om det såklart finns saker att jobba med, speciellt för mig att tänka på!

Imorgon får Demon och Paddan vila, och på lördag blir det förhoppningsvis löshoppning! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar