torsdag 31 januari 2013

- För hästens felsteg bär ryttaren ansvar

Äntligen fått varit hos hästarna igen! :D Idag blev det dressyr på banan och jag och Anna red en häst i taget för vi filmade varandra samt agerade lite ridlärare (så gott vi kunde :D haha).

Jag började med Paddan. Och vi kan ju börja med att vi hade ingen bra dag idag alls. Tyvärr. Idag blev han inte lika mycket hängande i handen utan idag blev han istället stark, och nackdelen då är att jag blir stark tillbaka, vilket ju absolut inte gör saken bättre, jag försöker att tänka på det men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att sluta med det. Det var väl några steg här och var som han gick bra men annars var det inte alls någon bra dag idag, det var antingen slow motion och han gick nästan inte framåt alls eller så blev det spring och stark. Testade även en galopp i varje varv, gick inte alls till en början men tillslut så fick vi till två bra galopper där han höll galoppen ett tag och inte bara saktade av, så det är jag faktiskt ändå nöjd med :) 

Sen red Anna Charlie och jag fick vila en stund innan det var dags för nästa häst. Demon, och det gick ju... ja... inte så bra det heller xD Jag vet inte vad det var med honom idag! Men han ville verkligen inte alls. Överböjd eller inte böjd alls, taktade, gjorde en "Paddan" och stannade och trampade på stället en vända, och när jag väl kom till traven så travade han inte ens, han passade i princip hela tiden, även när jag drev på honom så fortsatte han passa, en vända så föll han in i galopp till och med, så då testade jag faktiskt en galoppskänkel på honom och han tog den, även om han inte galopperade så många steg för han orkade inte så tog han ändå skänkeln, vilket ju är bra ^^.

Bilderna är ju inte världens snyggaste eller bästa kvalité men det är för att dom är tagna från filmerna vi filmade^^. Så summering, två hästar som inte ville idag, några småsaker som gick helt okej, men annars var det ingen bra dag alls för någon av dom två. Men imorgon åker vi ut igen, får se vad vi hittar på då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar