tisdag 15 januari 2013

- Du ska sköta din sämsta häst på samma sätt som din bästa.

Förmiddagen började med plugg, sen vid halv 12 ungefär så dök Anna upp och då åkte vi ut till hästarna, och jag tycker att vi var riktigt duktiga idag som åkte ut även fast det snöade så mycket som det gjorde, det var ju i alla fall inte riktigt lika kallt som det var igår ^^.

Paddan fick komma ut och röra lite på sig först och Anna red honom litegrann på banan, det blev första gången hon red honom sen hon åkte av ganska rejält när vi red ute, och jag är stolt över henne, för jag vet hur det känns när den där osäkerheten och nervositeten kommer på en häst man inte riktigt känner sig säker på. Men hon red vidare en stund till även om Paddan krånglade litegrann emellanåt, skrittade och travade lite på banan med honom. Det gjorde du bra! <3


Efter det så fick han komma ut i hagen igen och så tog vi in dom andra två. Vi hade bestämt att vi skulle rida i skogen och till backen igen, vi har ju inte ridit dit på bra länge, och på senaste tiden så har dom även varit där och avverkat en del skog och då kört runt med en massa maskiner i skogen.

Senast Anna red där med Charlie så hade han tyckt att det var jätteläskigt eftersom saker och ting inte såg ut som det brukade men idag så verkade han inte bry sig ett dugg, Demon gick på fint han med även fast man märkte att han var lite skeptisk och tyckte det var lite småläskigt till och från, men dom skötte sig fint båda två.

Jag och Anna fick dock ett problem när vi hade ridit uppför backen samt ner på ett annat ställe där vi brukar rida, där försvann våran vanliga stig och hade ersatts av en massa "maskinvägar", vi valde den som kändes som om den gick åt rätt håll men efter ett tag så kände vi inte igen oss alls, men vi bestämde oss för att fortsätta, som jag sa "förr eller senare så lär vi ju komma ut" :P Haha. Och efter några om och men och någon återvändsgränd så gjorde vi det tillslut i alla fall, vi hittade ut ur skogen upp vid vändplanen så då var det ju bara att traska hemåt.

Alla tre hästarna fick komma ut och aktiveras och jag och Anna med, det var en himla mysig och rolig tur även om vi fick en massa snö på oss (dels eftersom det snöade men även från träd etc :P) och blev lite blöta och kalla, men det får man ta! Var bara att vänta på att bli lite upptinad när man kom hem och sen hoppa in i duschen för att tina lite till :)

Nu är det plugg som gäller igen ^^ Och dagen imorgon kommer se ut ganska precis som den här, plugg på fördmiddagen -» paus för att åka ut till hästarna mitt på dagen -» fortsätta plugga när jag kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar