måndag 14 januari 2013

- If I could I would keep this feeling in a plastic jar

Jag och Anna hade ju funderat på att åka ut och tömköra hästarna idag, vi tänkte ju så att tömköra ska vi väl kunna göra även om det är lite kallt för då får ju även vi röra på oss på ett annat sätt än när man sitter i sadeln.

Men jag kan säga såhär, när man går upp och ser att temperaturen ligger på -19 då försvinner tyvärr motivationen litegrann och jag kände mig faktiskt lite klen idag så det blev tyvärr inget, vi sa istället att imorgon åker vi ut i vilket fall som helst, är det kallt då så får vi helt enkelt klä på oss (eller det är väl mest mig jag pratar om just nu :P)

Men jag får se det positivt, jag fick ju ganska mycket gjort här hemma istället då när det inte blev något stallet. Först så pluggade jag litegrann och efter det så tog jag tag i städningen av huset och gjorde en genomkörare, plockade undan, diskade, dammtorkade, dammsög, skakade mattor och dammsög.

Tajmade det ganska bra och alldeles lagomt tills jag var klar med städningen så dök Lisa och Minnah upp :) Så fikade lite med Lisa och gosade lite med Minnah, vid tre kom Niklas hem och vi satt väl mest i köket allihopa och bara pratade och hade trevligt samtidigt som man myste med en glad liten Minnah <3 Sen så var det matdags och då bjöd vi även Lisa på mat eftersom hon ändå var här :)

Och nu sitter jag och ska plugga ännu lite mera tillsammans med Katarina, får se hur länge vi håller ut under kvällen, vi ska sitta lite imorgon också men ska styra upp det så jag även hinner ut till hästarna, för jag vill inte behöva prioritera bort dom heller för det är så skönt att komma ut, så då går jag hellre upp tidigare för att hinna med att plugga först, sen åka till hästarna en stund och sen plugga lite till när jag kommer hem ^^.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar