lördag 5 januari 2013

- En bra häst har ingen färg

Hästarna fick komma ut en vända idag igen, dock inte av mig och Anna, eller vi var med men det var inte vi som satt till häst idag! Utan det var så att Ante och Linnéa följde med och fick prova rida :) Linnéa fick ta Demon och Ante fick rida Paddan, och eftersom Paddan kan vara lite som han är ibland så gick jag även med och höll i ett grimskaft med honom, som en liten extra säkerhet ^^. Så det blev en liten skrittur för deras del och jag, Anna och Niklas gick med bredvid.

Sen efter det så åkte Ante, Linnéa och Niklas hem hit till oss medan jag och Anna motionerade Charlie också, för hans del så blev det lite tömkörning, först i skogen och sen litegrann på volt på gårdsplanen, jag tycker han skötte sig bra överlag, blev rädd för en gren som låg över stigen i skogen bara och sen så var han lite segare än vanligt när Anna skulle trava honom på volt, men han sökte sig neråt mer idag än han brukar göra, så det är ju ett framsteg!

Imorgon kommer hästarna återigen få komma ut på en skrittur, en kompis till min syster ville med ut och rida igen, så vi tre ska ta en liten vända, sen så åker nog jag och Anna ut igen på måndag och kanske jobbar lite mera ordentligt så att säga ^^.

Det känns som om det blir väldigt mycket skritt ibland, men samtidigt, som jag och Anna har läst, man ska verkligen inte underskatta skritten i uppbyggnaden av muskler etc hos hästen, och eftersom det blir skogsturer blandat med turer längs den vanliga vägen så får dom ju fortfarande jobba även om det bara är i skritt.


Just ja! Imorgon ska jag och Anna även åka ut till pappa en vända så ska han få visa hur man gör när man barkar av trädstammar, pappa hade ju ganska mycket sånt låg som kan vara lagom att göra bommar av så han ska kapa av dom i lagom längd och sen kan jag och Anna då under veckan åka dit och fixa med dom så får vi lite stabilare bommar att använda i träningen också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar