onsdag 9 januari 2013

- Hästar som korsat min väg.

Det finns vissa hästar som har korsat min väg under åren som jag minns lite extra (utöver Demon, Paddan och Charlie då). Tänkte göra ett litet inlägg med dom :)¨

WHAT A FANCY - "ERIK"
Han var favorithästen under mina tre år på Jälla hästgymnasium.
Han hade ett väldigt speciellt utseende och många påstod att han var ful.
Men inte för mig! För mig var han underbar! Han var gamlingen på skolan.
18 år när vi började där, men det märktes inte på honom, speciellt inte i hoppning.
Det tyckte han var underbart roligt! Och med honom så kom jag tre i skolmästerskapen
i hoppning under mitt andra år där! Det är något jag aldrig kommer glömma :) <3
---
SQUIRTLE COUNTACH - "SKURT"
Under år två på gymnasiet så hade jag praktik i ett stall där den här
underbaringen stod! Han var en travare och påminde väldigt mycket om
Demon på flera sätt. Han var otroligt snäll samt lite småfeg vad gällde vissa saker.
Han var jättetrevlig att rida, men även där då lite fjantig och tyckte att saker och ting
var lite läskiga, han trodde väl dom skulle attackera :P Haha. Men en underbar lite häst!
---
MARENGO
Under tredje året så hade jag min praktik på fyra veckor uppe i Umeå hos en 
kvinna som dels hade en liten ridskola men även höll kurser i NH, det var här jag 
första gången verkligen kom i kontakt med Natural Horsemanship, och jag fick chansen
att vara med på en av hennes helgkurser som hon höll, och fick då långa Marengo under den tiden.
---
MARRE
Marre är nog en sådan häst som man aldrig mer kommer möta i livet tror jag.
För det första var han lite speciell i utseendet, jag har aldrig någonsin sett en nordsvensk
fux med blåa ögon (!). Men han var så fin! Han fanns även han i stallet uppe i Umeå, han kom
dit under en tid för att hon som ägde stallet skulle jobba lite med honom. Jag fick vara med och 
kolla dom första gångerna som hon jobbade honom i rundcorallen och det var otroligt fascinerande.
Sen så fick jag även chansen att jobba med honom själv, och det var en otroligt härlig känsla, så 
under mina veckor där så blev han lite som mitt "projekt" eller vad man ska kalla det, jag jobbade 
honom mycket från marken men fick även rida denna härliga häst! 
 ---
 CHAGALL - "CHALLE"
Behöver jag ens säga så mycket om denna underbara häst! Det behövdes bara en
ridlektion tillsammans med honom för att jag skulle falla pladask! Så lugn, så snäll och
alldeles underbar att rida. Han hjälpte mig även igenom hoppningen två gånger och jag
tror nog att det är lite tack vare honom som jag inte helt gav upp hoppningen och har 
bestämt mig för att övervinna rädslan som har slagit rot inuti mig. Han hjälpte mig igenom
julklappshoppningen och var så lugn och stabil att nervositeten bara försvann. Han är
verkligen en häst som alltid kommer finnas kvar i mitt hjärta, även om han bara fanns
i mitt liv under en kortare period. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar