lördag 12 januari 2013

- Löshoppning

Idag så var ju jag och Anna ut och löshoppade hästarna, vi testade våra nya bommar första gången :) Och jag måste säga att det gick verkligen över förväntan, jag hade nog faktiskt inte förväntat mig ett så otroligt bra resultat som det blev med alla tre hästarna, dom skötte sig så otroligt fint och var jätteduktiga!!

Vi började med Paddan, och jag började med att leda honom bara över bommarna så han skulle få se dom och lite så, det var ju nya saker så jag trodde väl att han skulle vara rädd för det som det brukar kunna vara :P Men han traskade på fint efter mig över bommarna där :) Sen la vi upp första hindret som ett litet kryss och lät det andra ligga kvar på marken, så släppte jag honom över det, han tvekade inte en sekund! Så la vi upp det bakersta hindret litegrann och släppte iväg honom igen, inte den minsta antydan till tvekan nu heller utan han bara körde på med öronen framåt och verkade tycka det var jätteroligt! Så vi höjde några hål till successivt men det verkade knappt bekomma honom, han tog bara i mer och hoppade jättehögt över. Han var helt underbart duktig! Jag är så stolt över honom!!!


Sen var det Demons tur, han var lite mer fundersam till vad det var vi höll på med :P Men han skötte sig fint ändå han med, även om han mesta delen av tiden lät som han alltid gör när något är lite läskigt :P Söthästen, men han hoppade jättefint han också och tvekade inte jättemycket han heller även om han inte var lika mycket framåt som Paddan.


Och så sist och även minst så tog vi Charlie, han skötte sig precis som dom andra väldigt bra han med :) Men han var även han lite tveksam några vändor, men hoppade jättefint han också.


Jag är som sagt jättestolt över alla tre hästarna för dom skötte sig exemplariskt!! Men mest Paddan eftersom han hade man som vanligt (tyvärr) minst förväntningar på och han tvekade verkligen inte en sekund ens, han verkade tycka det var jätteroligt ju och var väldigt på mot hindrena :) Duktiga hästar!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar